ستاره های اوز

ساخت وبلاگ

 

مجسمه ی برنزی 4 متری شاعر و فیلسوف ایرانی، حکیم عمر خیام در روز 4 اوت سال جاری میلادی در شهر آستراخان روسیه بنا نهاده خواهد شد.

سازمان تجارت و روابط بین الملل آستراخان به خبرگزاری تاس گفت که این نخستین بنای یادبود یک فیلسوف هنرمند در روسیه است.

این سازمان همچنین اعلام کرد که بنای یادبود حکیم عمر خیام در شهرهای تهران، دوشنبه، بخارست و عشق آباد قرار دارد و این نخستین مجسمه ی خیام در روسیه خواهد بود. این مجسمه یادبود به عنوان نماد توسعه تجارت و ارتباطات فرهنگی میان ایران و روسیه بنا خواهد شد.

در ادامه گفته شد که هزینه ی ساخت این بنای یادبود توسط اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان (ایران) تامین شده است. مجسمه ی 1،5 تنی خیام در شهر یکاترینبورگ روسیه قالب ریزی شد و برای نصب در میدان دانشجو روبروی دانشگاه دولتی آستراخان به شهر آستراخان ارسال شده است.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 212 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 4:37

 

آرتا فریدی؛ تنیسور اوزی ۲ مدال طلای جام رمضان کشور رابرای استان فارس به ارمغان آورد

 

 به گزارش اوز امروز به نقل از روزنامه خبر جنوب،آرتا فریدی درمسابقات تنیس جام رمضان در رده سنی زیر۱۶ و ۱۸ سال به مقام قهرمانی رسید.

مسابقات تنیس جام رمضان با حضور ۲۰۲ تنیسور از ۱۵استان: تهران، اصفهان، خراسان،فارس، آذربایجان غربی و شرقی ، قم،کرمان، چهار محال وبختیاری، هرمزگان،کرمانشاه ، گیلان، قزوین، سمنان و یزد در اصفهان برگزار شد و آرتا فریدی در ۲ رده سنی زیر ۱۶ سال و ۱۸ سال به فینال راه یافت.

وی در رده سنی زیر ۱۶ سال رودر روی ملینا محرابی ازتهران قرارگرفت و به پیروزی و قهرمانی رسید. در رده سنی زیر۱۸ سال نیز در فینال ازسد کیمیا اصدفی پور از تهران گذشت وبه مقام قهرمانی نائل آمد و ۲ مدال طلا را برای استان فارس به ارمغان آورد.

آرتا فریدی فرزند فهام فریدی اوزی ساکن شیراز است. وی ۱۵ سال و نیم سن دارد و دانش آموز کلاس دوم دبیرستان رشته ریاضی دبیرستات فرزانگان(تیز هوشان) است. در گفت و گویی که با فرهام فریدی(پدر آریتا) داشتم، وی ضمن تشکر از محسن دهقانی مربی تنیس آریتا گفت: فرزندم علاوه بر علاقه به ورزش تنیس در تحصیل نیز موفق است. آرتا روزانه ۲ ساعت به تمرین تنیس می پردازد و تمرین خود را در امتحانات رها نکرده است اما از درس نیز غافل نبوده است. فهام فریدی افزود: آرتا در مسابقات تنیس سال گذشته در کرمان نیز به مقام نایب قهرمانی زیر ۱۶ سال کشور نائل آمده است.

پایگاه اوز امروز برای این نوجوان افتخارآفرین آرزوی موفقیت بیشتر درعرصه های مختلف را دارد.

 

 

 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 172 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 4:37

گفت و گو با دکتر محمد امین صباغی زاده؛ ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس | ستاره های اوز

| اوز امروز

 

گفت و گو با دکتر محمد امین صباغی زاده؛ ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس

 

هادي صديقي/ پیام اوز : در نخستين گفت و گو از سلسله گفت و گوهايي که با اوزي هاي خارج از اوز انجام مي دهيم ، پاي صحبت هاي دکتر محمدامين صباغي زاده رياست اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي بندرعباس نشستيم.

صباغي زاده که سه دوره رياست اتاق بازرگاني بندرعباس را در کارنامه دارد متولد سال۱۳۳۳ در بندرعباس است و داراي مدرک دکتراي مديريت کسب و کار DBA و کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني مي باشد و تحصيلات ابتدايي اش را در اوز گذرانده است. او که چهار دوره رياست اتحاديه کارگزاران گمرک بندرعباس را درکنار عضويت در هيئت مديره مرکز تجاري ايران-عمان و هيئت نمايندگان اتاق ايران، کميته بازرگاني اتاق بازرگاني بين المللي در کارنامه خود دارد، يکي از فعال‌ترين اوزي هاي خارج از اوز است که ارتباط تنگاتنگي با شهر آبا و اجداديش داشته و فعالانه براي اوز دل مي سوزاند. دکتر صباغي زاده مؤسس انجمن بازار اوزي هاي بندرعباس، مؤسس و رئيس هيئت مديره مرکز نگهداري ايتام و معلولين همت از سال ۱۳۷۷ مي باشد که نشان مي دهد علاوه بر کارهاي تجاري به  امور خيريه و عام‌المنفعه نيز مشغول است.

او علاوه بر عضويت در هيئت امناي سازمان خيرين آزادانديش دانشگاه آزاد اسلامي و هيئت امناي نهاد ياوران کرامت دانشگاه پيام نور، نايب رييس اول اتاق بازرگاني ايران و امارات و نايب رئيس اول اتاق بازرگاني صنايع معادن و کشاورزي ايران-عمان و نايب رئيس اول کميسيون راه و ترابري-گمرک-ترانزيت اتاق ايران و داراي چندين سمت اقتصادي مهم ديگر نيز مي باشد. همسر ايشان شهين عابديني که دانش آموخته کارشناسي ارشد زبان انگليسي است، رئيس کانون زنان بازرگان استان هرمزگان و عضو هيات مديره کانون زنان بازرگان اتاق ايران مي باشد و صاحب امتياز و مديرعامل زبانکده مهرداد در بندرعباس است.

عبدالمجيد فرزند بزرگ اين زوج فعال، دانشجوي دکتري مديريت و مدرس دانشگاه است و مهرداد فرزند ديگرشان کارشناس اقتصاد بازرگاني مي‌باشد که هم اکنون فعال اقتصادي در زمينه صادرات و واردات است.

* از ۱۲ مهرماه ۱۳۱۱ خورشيدي که اتاق بازرگاني بندرعباس تشکيل مي شود تا به امروز همواره اوزي ها نقش پررنگي در اين اتاق داشته اند. به طوري که مي بينيم در دوره اول حاج ميرشمس الدين شمس اوزي و حاج ميرحاجي صديق عضو هيئت مديره بوده اند و چندين دوره رييس و نايب رييس بوده  و هم اکنون شما و مهرداد بازرگان نوه ميرشمس الدين شمس(رييس و نايب رييس) اتاق بازرگاني بندرعباس هستيد. سال ها پيش نيز شادروان ميرعبدالعزيز اميرزاده شمس رياست اتاق را بر عهده داشتند. در ابتداي گفت و گو کمي بيشتر از نقش اوزي ها در تجارت جنوب ايران و نيز اتاق بازرگاني بندرعباس و وظايف آن بگوييد.

نزديک به يک قرن گذشته با توجه به عدم رونق اقتصادي در منطقه لارستان و رونق استان هاي جنوبي که به دريا متصل بودند در آن زمان بعضي از مردمان شهر اوز به بندرعباس جهت کسب و کار مهاجرت نمودند هم زمان نيز بازار اوزي ها شکل گرفت. با رونق کسب و کار اتاق تجارت در آن زمان تاسيس و اوزي ها نيز عضو اتاق و فعال در زمينه تجارت بودند و مسئوليت هايي نيز در آن دوره، هم در بازار به عنوان پيشکسوت و هم اتاق تجارت داشتند.

 

اتاق بازرگاني به عنوان مشاور سه قوه و با توجه به وظايفي که در قانون براي آن محول گرديده در جهت خدمات به اعضاي تحت پوشش که در زمينه بازرگاني، صنعت، معدن و کشاورزي فعال مي باشند ارائه نمايند اتاق بازرگاني از ابتدا تاسيس محل ماواي تجار و بازرگاناني بوده که درعرصه

تجارت و صنعت و کشاورزي به امورات به آن مي‌پرداختند و در آن زمان به عنوان هيئت نمايندگان فعال بودند و خدمات شاياني در آن دوره از خود به جاي گذاشته اند.

ضمناً خدمت به اعضا در قالب هيات نمايندگان اتاق بازرگاني افتخاري مي‌باشد و اتاق به عنوان محل ارائه خدمات به سرمايه گذاران، به اين امر مي پردازد.

* عضويتتان در هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي مرکز اوز ، شرکت در جلسات مختلف شهر اوز و ايجاد هماهنگي و دعوت از فعالان اوز به استان هرمزگان و تشکيل جلسه براي آنان، نشان مي‌دهد پيشرفت اوز يکي از دغدغه هاي شماست. چرا با اين که ساکن اوز نيستيد تا اين حد دغدغة شهر آبااجداديتان را داريد؟

عِرق ملي به انسان ها اين باور را مي دهد که نسبت به توسعه محل اجدادي خود عکس‌العمل مثبتي را نشان داده و بتواند تا آن جايي که امکان دارد در توسعه و پيشرفت آن سهمي داشته باشد. لذا اينجانب به تبعيت از  اين مورد در آن احساس وظيفه نموده و در تلاش بوده ام سهم کوچکي در اين مسير داشته باشم.

* در مقايسه با گذشته وضعيت شهر را چگونه ارزيابي مي کنيد؟

 با توجه به پيشرفت شهرها الخصوص در دوران بعد از پيروزي انقلاب و توسعه راه هاي ارتباطي و حضوربيشترين خيرين در صحنه آبادي اوز مشاهده مي گردد که هر سال در توسعه و آبادي شهر رونقي ايجاد نموده اند و ما در حال حاضر شاهد اوزي آباد در زمينه شهري، فرهنگي و اجتماعي مي باشيم.

* آيا پيگير اخبار اوز هستيد؟ بيشتر علاقه داريد چه اخباري از اوز را دريافت کنيد؟

بله! روزانه از طريق جرايد اوز و اخبار رسانه ها و سايت ها و فضاي مجازي در جريان اخبار شهر اوز قرار مي گيرم. بيشتر علاقه دارم در جريان اخبار علمي و توسعه شهري قرار گيرم.

* چه انتظار يا خواسته اي از مردم و مسئولين اوز داريد؟

در رونق هر استان و توسعه آن، دعوت از متخصصين و صاحب نظران عرصه شهري مي تواند آبادي و زيبايي شهر را به دنبال داشته باشد، مي طلبد با همدلي ميان مردم و مسئولين شاهد شهري آرام و توسعه يافته باشيم که در ارتقاي آن نيز مؤثر است.

* دوست داريد در اوز چه تغييراتي روي دهد؟

آرزوي مردم شهر اوز به خصوص اوزي هاي ساکن در اوز تغيير در سيستم ارتقا مي باشد که اين نيز دور از دسترس نيست ما بايد با نگاه همدلي، همفکري و يک صدا بودن در بين مردم و ارتباط با مسئولين و گفت‌وگوهاي سازنده در جهت ارتقاي شهر اوز کوشا باشيم.

* به نظر شما تأثيرگذارترين کاري که در سال هاي اخير در اوز صورت گرفته چه بوده است؟

ايجاد بخشهاي درماني در زمينه تاسيس بيمارستان‌ها و درمانگاه هاي مختلف و ارتباط جاده اي و دايرشدن شهرک صنعتي و توجه به رونق آن در شهرمان و توسعه و رونق شهري توسط شهرداري ها و زيبا سازي شهر مي تواند تأثيرگذار باشد. از نگاه تأثيرگذاري در بخش هاي مختلف مي توان نگاه به ترويج علم و دانش در ايجاد توسعه شهري و مراکز آموزش عالي و توسعه آموزش و پرورش و مراکز درماني را داشت.

* آيا بين اوزي هاي بندرعباس همدلي و همبستگي وجود دارد؟

ثابت گرديده که اقوام لارستاني به ويژه اوزي ها در هر کجا که فعاليت دارند توانسته اند زمينه هاي همدلي و همبستگي را بين خودشان ايجاد نمايند و در آباداني و رونق نيز سهيم باشند که يکي از اين مردم اوزي هاي ساکن در استان هرمزگان مي باشد.

* آيا اوزي هاي مقيم بندرعباس در پيشبرد امور شهر و بخش اوز فعاليتي دارند؟

توسعه راه هاي ارتباطي و جاده ها  و ارتباط بين مسئولين اوز با اوزي هاي ساکن بندرعباس، دوستان اوزي را قادر ساخته است در پيشرفت و توسعه شهر اوز اظهار نظر نمايند به گونه اي که در زمينه خير و نيکوکاري نيزدوستان اوزي مقيم بندرعباس همکاري هاي لازم را با شهرشان دارند.

* روانشاد محمدرسول صباغي زاده از تجار با سابقه و خوشنام اوزي در بندرعباس بودند.کمي بيشتر از پدرتان و دغدغه هايشان برايمان بگوييد.

مرحوم پدراين جانب حاج محمد رسول صباغي زاده تحصيلات ابتدايي را در اوز به پايان رسانده و براي امرار معاش و کار، با خانواده به بندرعباس عزيمت نمود و نزد تجار آن زمان مشغول به کار گرديد.

ايشان قبل از انقلاب در زمينه تجارت مشغول به فعاليت بوده و بعد از انقلاب به عنوان يکي از معتمدين شهر بندرعباس در کارهاي اجرايي همکاري داشته و در آن زمان نيز در اتاق اصناف و اتحاديه بنکداران به عنوان رياست مشغول بوده و در سه دوره رياست اتاق بازرگاني را در کنار رياست اصناف به عهده داشته و تا زمان  فوت نيز رئيس اتاق بازرگاني بوده است.

بنده نيز با تأسّي از فرمايش مرحوم پدرم به عنوان يک مدرس که بايد به آن نگاه ويژه داشت، توانسته ام از آن در طول زندگي بهره ببرم. تأکيد ايشان در زمينه علم و دانش هميشه گوشزد خانواده بوده است. او درپرورش انسان‌ها و ارتقاي سطح کارها همواره به علم و دانش توجه داشت.

* به تازگي موفق به دريافت مدرک دکتري در رشته مديريت شده ايد که نشان از علاقه شما به علم و داشتن دانش روز در فعاليت  هاي اقتصادي-مديريتي تان دارد. با توجه به شناخت و سابقه طولاني مدتي که در بخش خصوصي داريد به نظر شما دانش روز و تحصيلات تکميلي چه تأثيري بر کار و کسب مي تواند داشته باشد؟

ادامه تحصيل و دسترسي به اطلاعات روز و ارتباط علمي با دنياي حاضر مي تواند در افراد و جامعه تحول نوين ايجاد نمايد. بنابراين براي دستيابي به حداکثر منابع جهاني که يکي از اهداف و ايده هايم مي باشد، به جوانان و مسئولين محترم نيز توصيه مي کنم در محيط اشتغال و حتي فراتر از آن خود را با علم روز هماهنگ نمايند تا کشورمان از ساير کشورها عقب نماند.

* آيا خودتان تغييراتي در نگرشتان قبل و بعد از اتمام تحصيلتان مشاهده کرده ايد؟

قطعاً در ارتقاي سطح مديريت توانسته است مسير گفت‌وگو و ارائه خدمات را با توجه به مبحث تخصص در مقام اجرايي، شاهد روند مثبت در جريان زندگي ام باشد. اين دانش در انتقال به صاحبان حرف و فعالين اقتصاد در حوزه هاي منتسب به اتاق گره گشاي کارهاي آن‌هاست.

با سپاس از وقتي که در اختيار ما گذاشتيد براي کلام پاياني چه سخني داريد؟

سال جديد در حالي آغاز گرديده که اقتصاد ايران چشم انتظار نتايج مذاکرات بين المللي که در سال گذشته شروع شده است. ديپلماسي ايراني توانسته است مغايرت هاي بين المللي حاکم بر مبادلات تجاري با ايران را که در قالب تحريم هاي ظالمانه بر اقتصاد کشور تحميل شده بود، بشکند و بر محدوديت ها غلبه کند. اکنون چشم ها دوخته و اميدها اندوختة دوراني است که پسابرجام نام گرفته است.

درست در اين شرايطِ بيم و اميد است که رهبر معظم انقلاب اسلامي ابتدا در پيام نوروزيشان و سپس در سخنراني آغازين سال جديد از اقتصاد مقاومتي سخن به ميان مي آورند.

 ايشان در تبيين و گفتمان مذکور ده ها پيشنهاد را به عنوان راه‌کار متذکر شده اند که به نظر مي رسد اگر دولت مردان و برنامه ريزان با رويکرد اقدام و عمل بدان بپردازند چشم‌انداز روشني در اقتصاد کشور پديدار و ماندگار خواهد شد.

 با برنامه ريزي جهت ايجاد ظرفيت هاي سرمايه گذاري و اقتصادي که مي توان رونق اقتصاد را به وجود آورد و مسير زندگي جوانان را هموار نمود، ان‌شاء‌الله در اين دوران نيز با همدلي و انسجام و گفتمان بين مسئولين و مردم شهر اوز مي توانيم در اين دوران طلايي به ارتقاي به شهرستان نائل آييم. همزمان با رونق بيشتر از مراجعه به شهرستان هاي همجوار نيز کاسته شود.

 به اميد روزي که اوز را به نام شهرستان اوز داشته باشيم.

 همچنين در پايان به جناب آقاي ابراهيم احمدي و همکارانشان در انتشار نشريه جديد پيام اوز تبريک مي گويم.هر جا عده اي اهل علم و فرهنگ، قلم به دست گرفته تا به زادگاهشان يا ميهنشان خدمت کنند، شاهد رشد وتوسعه بيشتر آن منطقه بوده ايم که اميدوارم با انتشار پيام اوز بتوانيم از فکر و انديشه اهل قلم در پيشرفت شهر، منطقه و ميهنمان استفاده کنيم.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 222 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 4:37

 

شکست کودتا در ترکیه / 90 کشته و بازداشت 1500 نفر

بازداشت دریاسالار "نجات آتیلا دمیرخان" از رهبران کودتا / انتصاب "امید دوندار" فرمانده ارتش به عنوان جانشین موقت "خلوصی آکار" رئیس ستاد مشترک ارتش

عصرایران - دولت ترکیه از کودتای ناکام شماری از نظامیان این کشور خبر داد.

* جدید ترین خبرها :

37 : 11 - افزایش شمار کشته ها به 90 نفر

17 : 11 - افزایش شدید دستگیری ها: وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرد  1563 نفر در ارتباط با کودتا دستگیر شدند.

25 : 10 - ژنرال "هلوسی آکار" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در عملیات نظامی آزاد شد / او توسط نظامیان کودتا دستگیر شده بود.

17 : 10 : بازداشت ژنرال "ممدوح حق بیلان" فرمانده ستاد مشترک ارتش منطقه اژه در شهر ازمیر

48 : 09 - بازداشت فرمانده  تیپ  39 پیاده نیروی زمینی ارتش ترکیه در منطقه هاتای  

47 : 09 - هنوز از سرنوشت رئیس ستاد مشترک ارتش، فرمانده نیروی زمینی و نیروی هوایی ترکیه اطلاعی در دست نیست/ bbc

بازداشت دریاسالار مرسین، از عوامل کودتای نافرجام در ترکیه توسط پلیس


41 : 09 - بازداشت دریاسالار "نجات آتیلا دمیرخان" از رهبران کودتا 

- نخست وزیر ترکیه:  انتصاب "امید دوندار" فرمانده ارتش به عنوان جانشین موقت "خلوصی آکار" رئیس ستاد مشترک ارتش 

-  هواپیماهای جنگنده به تانک‌هایی که توسط طراحان کودتا مقابل کاخ ریاست‌جمهوری در آنکارا مستقر شده بودند، حمله کردند/ bbc

37 : 09 - مقام ترکیه: توقف بخش بزرگی از حملات به ساختمان پارلمان و کاخ ریاست جمهوری در آنکارا/  رویترز

35 : 09 - وزارت کشور ترکیه: برکناری 34 افسر از جمله 5 ژنرال به اتهام دخالت در کودتا

تانک های کودتاچی ها در کنترل مردم


16 : 09 - بازداشت 754 نظامی ترکیه در چند ساعت اخیر / وزیر دادگستری ترکیه

14 : 09 - دستگیری  ژنرال "اکرم کاگلر " فرمانده واحد سوم نیروی زمینی ارتش ترکیه 

11 : 09 - تکذیب خبرها درباره تسلیم شدن فرمانده کودتا و شکست کامل کودتا در ترکیه

هم اکنون درگیری ها در آنکارا میان نظامیان کودتا و نظامیان حامی دولت اردوغان ادامه دارد 

در آنکارا قدرت میان نظامیان کودتا و دولت اردوغان 50/ 50  است اما کفه قدرت در استانبول کاملا به سود اردوغان است

مردم استانبول  تا صبح در خیابان ها حضور داشتند و نماز صبح را در خیابان اقامه کردند 


08 : 09 - کودتاچیان در ترکیه اعلام کردند همچنان به جنگ ادامه می دهند

04 : 09 - فرودگاه اتاتورک استانبول هنوز بسته است


45 : 08 - حمله هوایی به تانک های کودتا در  آنکارا

حمله جنگنده های  اف 16 به تانک های کودتاچیان در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در آنکارا

دستگیری نظامیان کودتا در ترکیه


08:44 -انتصاب فرمانده ارتش ترکیه به سمت سرپرست ستاد مشترک نیروهای مسلح 

08:43 - نخست وزیر ترکیه : نیروهای ما فضای هوایی ترکیه را در کنترل خود دارند

 مردم در تانک های ارتش در استانبول / صبح امروز

 تسلیم شدن نظامیان کودتا در پل تنگه بوسفر در استانبول

 جمعیت حاضر در سخنرانی اردوغان در استانبول 


08:07 -  سخنرانی اردوغان در استانبول : 

- ترکیه این خیانتکاران را تحمل نخواهد کرد

- شعار تکبیر و الله اکبر حامیان اردوغان

- در آنکارا مشکلات کوچک امنیتی وجود دارد و به زودی حل خواهد شد

- مردم همچنان در خیابان ها باشند و تظاهرات کنند


08:03 - سخنرانی اردوغان در جمع هوادارانش در استانبول:

- شما محبت خود را نسبت به من نشان دادید

- در این حادثه نشان دادید ما یک دست واحد هستیم

- در این کشور، فقط ملت حرف می زند

- نظامیانی که کودتا کردند را رها نمی کنیم

08:03 - حملات جنگنده ها به مقر ریاست جمهوری در آنکارا / دود سیاهی در آسمان آنکارا دیده می شود

08:02 - اردوغان در حال سخنرانی در جمع هوادارانش در استانبول است.

07:26 - تلاش برخی نظامیان برای اشغال دوباره فرودگاه اتاتورک استانبول

- 60 کشته و دهها زخمی در کودتای ترکیه

07:25 - بازداشت 13 سرباز که در هنگام تلاش برای کودتا می‌خواستند وارد کاخ ریاست‌جمهوری ترکیه شوند / رویترز

- درگیری در پایگاه نظامی ملطیه در شرق ترکیه / سی‌ان‌ان ترک 

نیروهای پلیس‌ترکیه کماکان سربازانی ‌را که اقدام به کودتا کرده بودند بازداشت می‌کنند.

- با وجود شنیده شدن صدای تیراندازی و انفجارهای پراکنده، مردم همچنان در میدان های اصلی استانبول ایستاده‌اند.

- فرودگاه اتاتورک استانبول از ساعت 6 صبح امروز کار خود از سرمی گیرد / خبرگزاری دولتی اناتولی

- تلاش مردم برای خلع سلاح نظامیان کودتا در ترکیه

- 42 کشته در درگیری های آنکارا

- بسته شدن 3 گذرگاه رسمی ایران و ترکیه 

3 گذرگاه بازرگان در شمال، رازی در شهرستان خوی و سرو در شهرستان ارومیه که مرزهای رسمی ایران و ترکیه است، امروز شنبه تعطیل خواهند بود / ایرنا

نیروهای پلیس‌ترکیه کماکان سربازانی ‌را که اقدام به کودتا کرده بودند بازداشت می‌کنند.

6:50 - نخست وزیر ترکیه : کشته شدن یکی از ژنرال های کودتا

- فتح الله گو.لن روحانی متنفذ ترکیه ای ساکن آمریکا تلاش برای کودتا در ترکیه را محکوم کرده است. دولت ترکیه گولن را به رهبری تشکیلات موازی و تلاش برای سرنگونی حکومت ترکیه متهم می کند.

- دستور نخست وزیر ترکیه : آنهایی را که از آسمان بمباران می کنند نابود کنید

- شلیک دو جنگنده اف -16 به سمت غیر نظامیان در آنکارا/ الجزیره

آغاز سخنرانی اردوغان در فرودگاه اتاتورک استانبول

- مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری : تا اطلاع ثانوی هیچ پروازی از فرودگاه های کشور به مقصد ترکیه انجام نمی شود/ ایرلاین ها به مسافران خود در این مسیر اطلاع رسانی کنند.

- اعلام منطقه پرواز ممنوع درآنکارا

- مخالفت رهبر اپوزیسیون ترکیه با کودتا: از نظام جمهوریت و دموکراسی حمايت مي كنيم / این کشور از كودتا ضربات و رنجهای فراوانی ديده است

- مخالفت بان کی مون با کودتای ترکیه / دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار بازگشت دولت غیرنظامی به حکمرانی در ترکیه شد

- نخست وزیر ترکیه: بازداشت 130 نفر از کودتاچیان و کشته شدن یک ژنرال

-ادامه تیراندازی جنگنده ها و بالگردهای کودتا در آسمان انکارا و استانبول

6:16- صدای انفجار مهیب در محله بایرام پاشا استانبول / کانال "دی " ترکیه

6:05 - دو فروند هواپیمای اف - 16 که به نظر می رسد در اختیار کودتاگران هستند همزمان با خروج اردوغان از فرودگاه آتاترک استانبول بر فراز فرودگاه در حال گشت زنی بودند و با پرواز در ارتفاع پایین، خبرنگاران و مردم حاضر در محل را وحشت زده کردند.

5:50 - سخنرانی اردوغان در فرودگاه آتاترک استانبول : کودتاگران هتلی را که در مرمره در آن اقامت داشتم بمباران کردند... این کودتا لطف بزرگی برای ما بود چون لازم بود ارتش را از وجود این عناصر پاکسازی و تمیز کنیم/ کودتاگران بابت این خیانت شان بهای سنگینی خواهند پرداخت.../ کسانی که دست به این اقدام زدند فرامین را نه از فرماندهان ارتش بلکه از پنسیلوانیا (محل استقرار فتح الله گولن ) می گیرند...کودتاگران رییس دستگاه اطلاعات ما ، رییس ستاد کل ارتش و حتی رییس دفتر من را به گروگان برده اند،من الان نمی دانم آنها کجا هستند، می خواهید با اینها چه کار کنید!.. دستگاه قضایی دستگیری کودتاگران را آغاز کرده است و عده ای را دستگیر کرده است، این دستگیری ها در حال گسترش است و باید هم باشد و به درجات بالاتر ارتش خواهد رسید..مملکت را به دست این اشغالگران نخواهیم داد ... مطمئن هستم آخر این ماجرا به خیر ختم خواهد شد...

 5:36 - دستگیری 50 نظامی در استانبول و آنکارا/ آناتولی

- اردوغان پس از پیاده شدن از خودرویش در باند فرودگاه آتاترک استانبول به جمع مردم تجمع کننده در فرودگاه پیوست.

- تیراندازی شدید در میدان تقسیم استانبول

- تماس تلفنی امیر قطر با اردوغان

5:23 - حمله واحدهایی از نظامیان به شبکه های تلویزیونی ترکیه . پخش برنامه زنده شبکه " دی " ترکیه در پی حمله نظامیان قطع شد.

5:22 - پیام توییتری محمد جواد ظریف : دفاع دلیرانه مردم ترکیه از دموکراسی و دولت منتخب ثابت کرد کودتا در منطقه ما جایی ندارد و محکوم به شکست است.

- قطع برنامه های شبکه خبری سی ان ان ترک

- سی ان ان ترک : کشته شدن 17 نیروی پلیس در جریان مقاومت ضد کودتا در آنکارا

05:06 - تجمع افرادی با پرچم ترکیه در مقابل سفارت این کشور در شهر برلین
 
05:03 -  فرود هواپیمای اردوغان در فرودگاه اتاتورک استانبول

- یک جنگنده کودتاچیان  درحال بمب‌باران پارلمان ترکیه در آنکاراست.

- پلیس، شماری از نظامیان کودتا را در استانبول به تسلیم کردن خود قانع کرد

- تماس تلفنی وزیر خارجه قطر با همتای خود در ترکیه و اعلام حمایت دوباره از دولت این کشور

- سخنگوى دولت تركيه: بار ديگر مردم نشان دادند كه در كنار دولت مشروع تركيه هستند.-

- نخست وزیر ترکیه اعلام کرده است که بر فراز آنکارا منطقه پرواز ممنوع اعلام شده است./ بی بی سی

- آسوشیتدپرس از قول کارکنان تلویزیون نوشت که عوامل کودتا آنها را به گروگان گرفته بودند.
 
4:47 - آناتولی : کشته شدن دستکم دو نفر از معترضان در جریان درگیری های شبانه با کودتاگران

4:36 - پل سلطان محمد فاتح استانبول (یکی از دو پل مسدود شده از سوی نظامیان کودتاگر) به دست مردم معترض آزاد شد. نظامیان روی این پل دستگیر شدند.

4:28 - سازمان اطلاعات ترکیه  (میت) : رییس ستاد کل ارتش ترکیه به سر کار خود بازگشت

4:24 - شبکه تلویزیون دولتی (تی آر تی) ترکیه از اشغال نظامیان درآمد و پخش برنامه های عادی خود را از سرگرفت / مجری زن این شبکه که قرائت متن کودتا را انجام داده بود در مقابل دوربین ها قرار گرفت و گفت او را مجبور به خواندن متن کرده بودند. مجری دیگری که در کنار او ایستاده بود از مردم و بینندگان خواست عذر موجه این مجری تلویزیونی را بپذیرند. دهها تن از مردم در داخل استودیوی پخش خبر این شبکه هستند و شعار پیروزی سر می دهند.

4:20 - تلفات در مقابل ساختمان ستاد کل ارتش ترکیه در آنکارا / هلی کوپتر نظامی به روی معترضانی که قصد ورود به ساختمان را داشتند آتش گشود / شبکه تلویزیونی "آ خبر " ترکیه

4:12 - خبرگزاری آناتولی : حمله کودتاگران به مجلس ملی ترکیه / انفجار بمب در پارلمان ترکیه
 
 04:07 -  سازمان اطلاعات ترکیه : کودتا خنثی شد / دستگیری رهبران کودتا آغاز شد

04:06 - بخشی از نظامیان از میدان تقسیم استانبول عقب نشینی کردند / الجزیره

4:05- عبدالله گل رییس جمهور سابق ترکیه : ترکیه شبیه برخی کشورهای آمریکای لاتین نیست که چند نظامی بخواهند کنترل کشور را به دست بگیرند. کودتا لکه ننگی بردامان ارتش خواهد بود/ از نظامیانی که در این کار دست داشتند می خواهم تا دیر نشده تسلیم شوند.

04:05 -  مشاور ارشد اردوغان به الجزیره: فرزندان ملت بر فرودگاه اتاتورک سیطره پیدا کردند

04:05 - الجزیره: 8 زخمی در شلیک ارتش به سمت معترضین در میدان تقسیم استانبول

 04:02 - جان کری وزیر خارجه آمریکا به همتای خود در ترکیه اطلاع داد که آمریکا به صورت مطلق از دولت غیرنظامی و منتخب و دموکراتیک در ترکیه حمایت می کند.

- بازداشت شماری از معترضان توسط ارتش در استانبول / اسپوتنیک

3:55- تهدید بن علی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه : از این لحظه هر هواپیما و هلی کوپتر نظامی که بر فراز ساختمان های حساس دولتی آنکارا از جمله مجلس و کاخ ریاست جمهوری در پرواز باشد، به وسیله موشک هدف قرار خواهد گرفت.

3:46 - معترضان ضد کودتا با دستگیری نظامیان، وارد ساختمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی ) در شهر آنکارا شدند.

03:39 - الجزیره: جنگنده های اف 16 یک بالگرد نظامی وابسته به کودتاگران را سرنگون کرد

3:32 - تیراندازی ارتش ترکیه به معترضان تلفاتی در پی داشته است / خبرگزاری فرانسه

3:31- اسماعیل قهرمان رییس مجلس ملی ترکیه در محل ساختمان مجلس ترکیه در آنکارا حاضر شده و تشکیل جلسه رسمی مجلس را به عنوان اقدامی نمادین بر ضد کودتا گران اعلام کرد. نمایندگان مجلس ترکیه از احزاب مختلف تلاش دارند شبانه خود را به جلسه مجلس برسانند.

3:25 - نظامیان با تیراندازی هوایی تلاش دارند معترضان به کودتا را از خیابان ها و میادین اصلی در استانبول و آنکارا متفرق کنند./ یورو نیوز

 3:15 - دولت باغچه لی رهبر حزب ملی گرای حرکت ملی بیانیه ای مکتوب صادر کرد. در این بیانیه آمده است : به کودتاگران به طور اکید توصیه می کنم تسلیم شوند.

- شبکه های تلویزیونی ترکیه تصاویری از حضور جمعیت های مردمی در شهرهای مختلف برای اعلام مخالفت با کودتاگران و حمایت از دولت قانونی ترکیه پخش می کنند.

-  رسانه های ترکیه از گروگان گرفته شدن هاکان فیدان رییس دستگاه اطلاعات ترکیه به دست کودتاگران خبر می دهند. 

2:56 - فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه : این اقدام کودتایی در داخل ارتش است. به تمامی نیروهای نظامی ترکیه اعلام می کنم از این پس هیچ فرمان کتبی و شفاهی نظامی را نپذیرند. رییس ستاد کل ارتش ترکیه به احتمال فراوان در گروگان کودتاچیان است.

2:50- - احمد داوود اوغلو نخست وزیر پیشین ترکیه : فرماندهان بلند پایه ارتش از کودتا حمایت نمی کنند.

2:42: بن علی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه با صدور بیانیه ای از مردم ترکیه خواسته است آرامش خود را حفظ کنند. او ضمن هشدار به مسلح شدن گروه هایی برای ایجاد اغتشاش و درگیری به مردم ترکیه تضمین داده است که ارتش در حال رفع کردن این مشکل است.

2:30 - ژنرال دوندار از فرماندهان ارشد ارتش ترکیه : ارتش از این کودتا حمایت نمی کند.

2:25 - شبکه های یورو نیوز و اسکای نیوز عربی از درخواست پناهندگی اردوغان از آلمان خبر داده اند. این در حالی است که اردوغان در مصاحبه ای که از طریق اسکایپ انجام داد این موضوع را تکذیب کرده است.

2:23 - شبکه های تلویزیونی ترکیه تصاویری را نشان می دهند که مردم در خیابان ها تانک های ارتش را محاصره کرده و روی آنها رفته اند.

2:20 - واکنش آمریکا : جان کری وزیر امور خارجه آمریکا : برای ترکیه صلح و ثبات پایدار آرزومندم.

2:18 - جشن و تیراندازی هوایی در شهر دمشق بعد از اعلام کودتای نظامی در ترکیه/ رویترز

1:55 - رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در پیامی که از محلی نامشخص صادر کرده از همه مردم ترکیه خواست به میدان های اصلی شهرها بیایند و علیه کودتاگران تظاهرات کنند. اردوغان : ترکیه بر مشکلی که پیش آمده است چیره خواهد شد. اردوغان کودتاگران را عده ای اندک و عوامل مرتبط با دولت موازی (فتح الله گولن) در ارتش دانست.

 -1:50 - بیانیه کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب اپوزیسیون جمهوریخواه خلق ترکیه در مخالفت با کودتا. در این بیانیه آمده است : ترکیه از کودتاها ضربه های سختی خورده است و دیگر نمی خواهیم شاهد تکرار آن باشیم. دولت باغچه لی رهبر حزب ملی گرای حرکت ملی نیز با صدور بیانیه ای از دولت منتخب و قانونی ترکیه اعلام حمایت کرده است.

- 1:30 - شبکه دولتی تی آر تی به اشغال کودتاگران در آمده است و در آن بیانیه ارتش قرائت می شود. این در حالی است که شبکه های خصوصی ترکیه از اشغال این شبکه خبر داده و برنامه هایی زنده را در مخالفت با کودتاگران پخش می کنند. مجری شبکه "آ خبر" ترکیه در گفت و گو با یکی از وزیران کابینه از ضرورت قطع پخش شبکه تلویزیون دولتی ترکیه سخن گفت.

- بن علی ییلدیریم نخست وزیر: گروه کوچکی از ارتش قصد داشت علیه دموکراسی اقدام کند. نخست‌وزیر ترکیه رویدادهای جمعه شب در آنکارا و استانبول را «تلاش غیرقانونی گروهی از نظامیان» توصیف کرده است که تاوان آن را به شدید ترین شکل ممکن خواهند پرداخت.

- شبکه های تلویزیونی ترکیه از تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور علیه کودتاگران خبر می دهند.

01:21 - سی ان ان گزارش داد: اردوغان در تعطیلات بوده و هنوز خبری از او نیست. پیش تر اعلام شده بود اردوغان از کاخ ریاست جمهوری فرار کرده که صحیح نیست. او اصلا در آنکارا و استانبول نبوده است.

01:16 بیانیه‌ای با عنوان ارتش ترکیه منتشر شده است که می‌گوید ارتش برای دموکراسی و حقوق بشر اداره امور را در دست گرفته است.این بیانیه می‌گوید تمام روابط خارجی کشور به شکل موجود باقی خواهد ماند. در بیانیه آمده است که برقراری قانون باید اولویت اصلی باشد.


 

01:04 - بیانیه ارتش: روابط ترکیه با جهان مستمر خواهد بود

01:01- بیانیه ارتش ترکیه منتشر شده در سایت اینترنتی ارتش ترکیه: کنترل کشور در دست ماست. 

ستاد کل ارتش ترکیه با صدور بیانیه ای گفته است برای دموکراسی و حقوق بشر اداره امور این کشور را در دست گرفته است. این بیانیه در حالی صادر شده است که ژنرال آکار رییس ستاد کل ارتش ترکیه در گروگان کودتاگران است.خبرگزاری آناتولی دقایقی پیش از گروگان گرفته شدن رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه از سوی کودتاگران خبر داده است.

ژنرال آکار رییس ستاد کل ارتش ترکیه که خبرها حاکی است به گروگان کودتاگران در آمده است


00:55 - رسانه های رسمی ترکیه:  جماعت فتح الله گولن عامل کودتاست

- دولت ترکیه از کودتای ناکام خبر داد.

- شنیده شدن صدای شلیک گلوله در آنکارا پایتخت ترکیه / رویترز : به نقل از شاهدان عینی از پرواز هواپیماهای نظامی و هلی کوپتر ها در ارتفاع پایین در شهرهای استانبول و آنکارا و شنیده شدن صدای شلیک گلوله در آنکارا خبر داده است.


- ارتش ترکیه همه راه ها به سمت فرودگاه استانبول را بست

- استقرار تانک های ارتش ترکیه در فرودگاه اتاتورک استانبول

- ارتش ترکیه دو پل اصلی و مهم در استانبول از جمله پل بسفر را در مسیر رفت و برگشت، بست

- ابهام در محل استقرار رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه

تیراندازی هلیکوپتر کودتاچیان به سوی مردم

 

بمباران پارلمان ترکیه 

 


 

 

تسخیر تانک کودتاچیان توسط مردم

 

تصاویر اولیه از آغاز کودتا در ترکیه
 

 

 

 

کودتاچیان بازداشت شده ترکیه توسط پلیس

مخالفان کودتا و تانک های نظامیان کودتا در ترکیه

کودتاچیان بازداشت شده ترکیه توسط پلیس

تصویر یکی از فرماندهان کودتا که دستگیر شده است

مخالفان کودتا و تانک های نظامیان کودتا در ترکیه

مردی که در مقابل تانکی در فرودگاه آتاتورک ایستادگی می کند

مردی در فرودگاه آتاتورک شهر استانبول ترکیه با دراز کشیدن مقابل تانک کودتاچیان آن را از حرکت بازداشته است.

مجری که مجبور شده بود بیانیه ارتش را بخواند اکنون علیه کودتا صحبت میکند

حمایت مردم از دولت در برابر کودتا

شبکه تی ار تی ترکیه که به تصرف مخالفان در آمده بود دوباره پخش برنامه‌هایش را به صورت عادی از سر گرفت. کارکنان این شبکه گفته‌اند که توسط کودتاچیان به گروگان گرفته شده بودند.

مصاحبه تصویری از طریق گوشی موبایل هوشمند که از طریق یک شبکه تلویزیونی خصوصی پخش شد/ اردوغان از این طریق از مردم خواست به خیابان ها بریزند و بازی تغییر کرد

بسته بودن خیابان های اصلی استانبول توسط نظامیان کودتا

تجمع افرادی با پرچم ترکیه در مقابل سفارت این کشور در شهر برلین آلمان

ورود مردم وپلیس به شبکه تلویزیونی دولتی ترکیه در آنکارا و آزادسازی شبکه از نظامیان کودتاگر

کودتاچیان بازداشت شده توسط پلیس در شبکه تلویزیون دولتی در آنکارا

با ورود نظامیان کودتا به شبکه سی ان ان ترک، استدیوهای این شبکه خالی و پخش متوقف شد

شبکه سی ان ان ترکیه توسط کودتاچیان تسخیر شد

‏گروهی از سربازان وارد مرکز رسانه‌ای دوگان، دفتر شبکه سی‌ان‌ان ترک، شده‌اند

زیرزمین یک هتل در میدان تقسیم در استانبول لحظاتی پس از شنیده شدن صدای انفجار

‏حضور نطامیان در دفتر روزنامه حریت

وضعیت خیابان های منتهی به فرودگاه اتاتورک استانبول

اردوغان وارد فرودگاه آتاتورک شد

اردوغان پس از بازگشت به فرودگاه اتاتورک استانبول: دست در دست ملت ترک به جنایتکاران درس خواهیم داد/ مردم به خیابان ها بیایید/ گروه کوچکی در ارتش به این اقدام کودتاگرانه دست زدند/ امشب برای روز است یعنی تا صبح باید در خیابان ها باشیم تا زمانی که برکودتاگران پیروز شویم/ مردم به فرودگاه ها و خیابان ها بیایند

اردوغان با خروج از فرودگاه استانبول، با مردم و مخالفان کودتا دیدار و از آنها تشکر کرد

نیروهای پلیس‌ترکیه کماکان سربازانی ‌را که اقدام به کودتا کرده بودند بازداشت می‌کنند.

تصويرى از داخل پارلمان تركيه پس از حملات هوايى. خبرنگار روزنامه زمان از كشته شدن دستكم يك نماينده پارلمان خبر داده است.

آغاز سخنرانی اردوغان در فرودگاه اتاتورک استانبول

نیروهای پلیس‌ترکیه کماکان سربازانی ‌را که اقدام به کودتا کرده بودند بازداشت می‌کنند.

نیروهای پلیس‌ترکیه کماکان سربازانی ‌را که اقدام به کودتا کرده بودند بازداشت می‌کنند.

‏خودروها و تجهیزات نیروهای ارتش به دست حامیان اردوغان افتاد.

‏خودروها و تجهیزات نیروهای ارتش به دست حامیان اردوغان افتاد.

‏خودروها و تجهیزات نیروهای ارتش به دست حامیان اردوغان افتاد.

- - , .
.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 181 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 17:21

عصرایران - دولت ترکیه از کودتای ناکام شماری از نظامیان این کشور خبر داد.

جدیدترین خبرها:

1:55 - رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در پیامی که از محلی نامشخص صادر کرده از همه مردم ترکیه خواست به میدان های اصلی شهرها بیایند و علیه کودتاگران تظاهرات کنند.

 -1:50 - بیانیه کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب اپوزیسیون جمهوریخواه خلق ترکیه در مخالفت با کودتا. در این بیانیه آمده است : ترکیه از کودتاها ضربه های سختی خورده است و دیگر نمی خواهیم شاهد تکرار آن باشیم. دولت باغچه لی رهبر حزب ملی گرای حرکت ملی نیز با صدور بیانیه ای از دولت منتخب و قانونی ترکیه اعلام حمایت کرده است.

- 1:30 - شبکه دولتی تی آر تی به اشغال کودتاگران در آمده است و در آن بیانیه ارتش قرائت می شود. این در حالی است که شبکه های خصوصی ترکیه از اشغال این شبکه خبر داده و برنامه هایی زنده را در مخالفت با کودتاگران پخش می کنند. مجری شبکه "آ خبر" ترکیه در گفت و گو با یکی از وزیران کابینه از ضرورت قطع پخش شبکه تلویزیون دولتی ترکیه سخن گفت.

- بن علی ییلدیریم نخست وزیر: گروه کوچکی از ارتش قصد داشت علیه دموکراسی اقدام کند. نخست‌وزیر ترکیه رویدادهای جمعه شب در آنکارا و استانبول را «تلاش غیرقانونی گروهی از نظامیان» توصیف کرده است که تاوان آن را به شدید ترین شکل ممکن خواهند پرداخت.

- شبکه های تلویزیونی ترکیه از تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور علیه کودتاگران خبر می دهند.

01:21 - سی ان ان گزارش داد: اردوغان در تعطیلات بوده و هنوز خبری از او نیست. پیش تر اعلام شده بود اردوغان از کاخ ریاست جمهوری فرار کرده که صحیح نیست. او اصلا در آنکارا و استانبول نبوده است.

01:16 بیانیه‌ای با عنوان ارتش ترکیه منتشر شده است که می‌گوید ارتش برای دموکراسی و حقوق بشر اداره امور را در دست گرفته است.این بیانیه می‌گوید تمام روابط خارجی کشور به شکل موجود باقی خواهد ماند. در بیانیه آمده است که برقراری قانون باید اولویت اصلی باشد.

- - , .
.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 173 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 10:41

چند خبر از اوز | ستاره های اوز

| اوز امروز

 

دانشگاه پیام نور میزبان ۴۳۶ داوطلب آزمون سراسری حوزه اوز

ابراهیم احمدی : آزمون سراسری داوطلبین کنکور درحوزۀ اوز همزمان با سراسر کشور از امروز(۲۴ تیر) در دانشگاه پیام نور  آغازشد.

به گزارش شهرام حسینیامدیر حوزه برگزاری آزمون سراسری اوز، داوطلبان در ۵گروه آزمایشی شرکت می کنند. گروه های: علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر امروز(۲۴ تیر) و گروه های: علوم تجربی و زبان فردا(۲۵تیر) در آزمون شرکت می کنند.

 

دکتر مقتدری نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در حوزۀ آزمون اوز گفت: دراین حوزه۴۳۶ داوطلب زن ومرد در ۴ نوبت صبح وعصر پنجشنبه وجمعه شرکت می کنندکه ۱۳۰ نفر از آنان امروز و ۳۰۶ نفر فردا امتحان خواهند داد.

 

مهران محمودی سرپرست حوزۀ آزمون برادران دراین موردگفت: در آزمون حوزه اوز حدود ۸۰درصد شرکت کنندگان زن وفقط ۲۰ درصد آنان مردهستند. وی افزود: بیشترین شرکت کنندگان در گروه آزمایشی علوم تجربی بوده که از۲۴۹ شرکت کننده دراین گروه آزمایشی ۱۹۸ نفر(٧٩/٥درصد) آنان دختر و ۵۱ نفر(٢٠/٥درصد) پسر می باشند.

 

بخشدار اوز به اتفاق: ریاست آموزش و پرورش و معاونین، شهردار، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و مدیرمسئول نشریه پیام اوز امروز ازحوزه آزمون سراسری در دانشگاه پیام نور بازدید کرده و ازخدمات رئیس و مسئولین دانشگاه پیام نور دربرگزاری مطلوب آزمون تقدیرکردند.

 

گفتنی است که آزمون سراسری حوزه اوز ازسال ۱۳۹۰ در دانشگاه پیام نور برگزارمی گردد وسال های ۹۰ تا ۹۲مسئولیت برگزاری به عهده آموزش و پرورش منطقه بوده و از سال ۹۳ تاکنون این مسئولیت به عهدۀ دانشگاه پیام نور اوز است. علاوه بر دانشگاه پیام نور، امدادگران هلال احمر و نیروی انتظامی در برگزاری این آزمون همکاری ومشارکت دارند.

ساختمان جدید بانک سپه شعبه اوز افتتاح شد

 

با حضور بیاتی مدیرمنطقه شعب بانک سپه استان و جمعی از مسئولین وشهروندان، ساختمان جدید بانک سپه شعبه اوز دیروز(۲۲تیر) افتتاح شد.

درآئین افتتاح این ساختمان مدیر منطقه شعب بانک سپه فارس گفت: با توجه به احساس نیاز به یک ساختمان مجهز برای ساخت این ساختمان اقدام شده است. وی ازمشارکت بانک سپه در طرح های مختلف کشاورزی و صنعتی در شهرهای مختلف سخن گفت و افزود: در طرح های بزرگی مانند شرکت سیمان بانک سپه مشارکت دارد. بیاتی  درپاسخ به پرسش یکی از حضار مبنی برسرمایه گذاری بانک سپه گفت: بانک سپه به صورت مستقیم وارد سرمایه گذاری نمی شود اما تسهیلات در اختیار متقاضیان  قرار می دهد

درمراسم افتتاح این ساختمان، اعضای شورای اسلامی شهر، راهپیما معاون بخشداری، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، معصوم زادگان رئیس اتاق اصناف وسایر مسئولین ادارات و جمعی از روسا و کارکنان بانک ها و معتمدین  حضور داشتند .

 

جازک رئیس بانک سپه شعبه اوز گفت: این ساختمان که در خیابان شهید بهشتی اوزبا زیربنای ۳۵۰متر مربع درطبقه همکف و زیر زمین و درمساحت ۳۷۰مترمربع با اعتباری معادل ۸۰۰ میلیون تومان که برای ساخت و تامین تجهیزات هزینه شده است،آماده بهره برداری قرارگرفته است.

 

 

باشگاه اوز جوان هیئت‌امنا تشکیل می‌دهد

 

ابراهیم احمدی: با حضور راستگو و محبی رئیس و سخنگوی شورای شهر، خادم پور شهردار و جمعی از پیشکسوتان باشگاه اوز جوان دیشب (۲۱ تیر) جلسه‌ای در دفتر باشگاه برگزار شد.

این جلسه به پیشنهاد عبدالله هاشم‌پور مؤسس و بانی باشگاه برای ساز ماندهی امور ورزشی و تأمین منابع مالی برگزار شد. پس از بحث و تبادل‌نظر و تأکید حضار مبنی بر برنامه‌ریزی برای فعالیت باشگاه و ماندگاری آن مقر رشد هیئت‌امنایی متشکل از پیشکسوتان و علاقه‌مندان به باشگاه اوز جوان و علاقه‌مندان به ورزش تشکیل گردد تا علاوه بر برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های ورزشی برای حفظ و ماندگاری باشگاه و زیرساخت‌هایی که فراهم‌شده، اقدام گردد.

در این جلسه: علی امیری، رسول افراسیابی، احمد بیضایی، عادل بیضایی، عبدالله افراسیابی از پیشکسوتان و علاقه‌مندان باشگاه اوز جوان حضور داشتند و مقر رشد کسانی که پیشنهاد و راه‌کاری در این زمینه‌دارند به: عبدالله هاشم‌پور، علی امیری و عادل بیضایی اعلام کرده تا در برنامه‌های آتی گنجانده شود.

 

 

 

 

- - , .
.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 228 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 10:41

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 31 هزار و 950 نفر بیمار مبتلا به عفونت اچ آی وی در کشور شناسایی شده اند.

به گزارش ایرنا دکتر محمد مهدی گویا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: پنج هزار نفر از این تعداد مبتلا به ایدز و بقیه به ویروس اچ آی وی آلوده هستند.

وی با بیان اینکه 84 درصد مبتلایان به اچ آی وی، مردان و مابقی زنان هستند اظهار کرد: البته موارد ابتلا به این بیماری در بین زنان در حال افزایش است.

به گفته وی، عامل اصلی ابتلا به بیماری اچ آی وی در کشور اعتیاد تزریقی است و برآوردها نشان می دهد 15 درصد افراد اعتیاد ترزیقی، به ویروس اچ ای وی آلوده هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: متاسفانه الگوی انتقال، از طریق تماس جنسی خارج از چارچوپ ازدواج در حال رشد است.

وی در ادامه به بیماریهای هاری و بیماری مشترک بین انسان و حیوان اشاره کرد و با بیان اینکه این بیماری یک بیماری غیر قابل درمان است تصریح کرد: هاری، بیماری حاد کشنده و ویروسی است.
گویا با بیان اینکه شاهد کاهش برخی از بیماریهای واگیردار در کشور هستیم افزود: در سال 84، 18 هزار نفر در کشور به بیماری مالاریا مبتلا شده بودند که اکنون این رقم به کمتر از 200 مورد رسیده است.

وی تعداد مبتلایان به بیماری سرخک در کشور در سال 82 را 11 هزار نفر بیان کرد و گفت: در سالجاری موارد ابتلا کمتر از یکصد نفر گزارش شده است.

ایدز(AIDS) یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی(Acquired immune deficiency syndrome)، نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی(HIV) ایجاد می شود.

ایدز از سوی سازمان بهداشت جهانی ششمین بیماری کشنده نام گرفته و هم اکنون حدود 35 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس اچ آی وی (HIV) آلوده هستند و تا به حال حدود 39 میلیون نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند

- - , .
.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 237 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 4:26

برنامه های ورزشی – رفاهی روستای گلار درسال ۹۵ اعلام شد | ستاره های اوز

| اوز امروز

 

برنامه های ورزشی – رفاهی روستای گلار درسال ۹۵ اعلام شد

 

به گزارش مصطفی انصاری رئیس شورای اسلامی روستای گلار ، برنامه های ورزشی و رفاهی  این روستا در سال جاری  به شرح زیر اعلام گردید:

۱-عملیات ساخت سالن ورزشی گلار که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ادامه دارد. این مجموعه علاوه بر سالن اصلی، دارای ۲ سالن مجزا هرکدام به زیر بنای حدود۷۵ مترمربع برای بیلیارد و بدنسازی است. برای تامین اعتبار این سالن ورزشی در زمان آغاز پروژه مشارکت عمومی وجود داشته و درحال حاضر علاوه بر پیگیری و نظارت شورای روستا و دهیاری در مراحل ساخت، سید اسماعیل، سید عبدالله و سید علی هاشمی که همگی ساکن بندرعباس هستند، تامین بخش عمده هزینه های ساخت سالن، تا اتمام آن را متقبل شده اند.

 

 

۲-عملیات بولوارکشی، لبه گذاری و دوبانده شدن خروجی روستا به سمت اسلام آباد که تاکنون ۵۰۰ متر از این بولوار لبه گذاری شده و به زودی کاشت درختان آن آغاز می شود. گروه محیط زیست گلار هزینه این پروژه را متقبل شده است.

 

۳-در آینده نزدیک قراراست عملیات ساخت پارک تفریحی روبه روی سالن ورزشی آغاز گردد. درختکاری این قسمت براساس نقشه قبلا انجام گردیده است.

 

 

- - , .
.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 225 تاريخ : سه شنبه 22 تير 1395 ساعت: 16:42

 

دوبارگی سفر به کشور تاجیکستان

قسمت نهم 

12.فوریه 2016 جمعه

امروز هوا افتابی است ویواش یواش برف ها در حال اب شدن اما گرمای خورشید انقدر زور ندارد تا حریف سوز سرما ویخبندان شب گذشته شود .کنار پنجره های خانه قندیل بسته وتا الان که ظهر است اب نشده است برای اینکه نهار درست وحسابی بخورم کمی گوشت بار گذاشتم گوشت اینجا مثل گوشت ایران سخت جان است وبه این زودی ها نخواهد پخت حداقل با این اجاق برقی ودیگی که من دارم باید سه چهار ساعتی بپزد برای همین زودتر باز گذاشتم تا هر وقت اماده شد بخورم .

قرار است ساعت سه برای دیدار با اقای یوسفی بروم اتفاق نویسندگان ساعت دو نیم راه افتادم وتا انجا پیاده رفتم اما مثل اینکه زود رفته بودم هنوز یکربع به ساعت سه مانده بود وایشان با کسی جلسه داشتند برگشتم در قسمت انتظار ماندم واین خود سببی شد تا با یک فیلمبردار قدیمی وعکاس اشنا شوم مثل پلنگی خسته در مبل کناری لمید ومن بلافاصله با ایشان احوالپرسی کردم ادم ناراضی اما دلنشین به نظر می رسید از کار وبارش پرسیدم خیلی تلخ گفت هیچ گفت با حقوق 25 دلار در ماه میخواهی چه جوری باشم میگفت 60 سال است فیلمبردار وعکاس بوده البته قبلا در زمان شوروی سابق فیلمبردار بوده والان چند سالی است که خبری نیست وعکاسی میکنم به نظرم داشت ناس میجوید چون راحت صحبت نمیکرد گفتم مگر چند سالت هست گفت 80 سال . به شکل وقیافه اش نمیخورد 80 سالش باشد ( هر چند بعد از کسی دیگر پرسیدم وگفت همین حدود سن دارد )انجا کمی از احوال روزگار وخودش پرسیدم دل خوشی نداشت از گذشته دور بیشتر راضی بود تا اکنون برای ایرانی ها ارزش قابل توجهی قایل بود میگفت ادم های دل وجرات داری در ایران هستند وبرای همین پیشرفت میکنند سالیان زیادی در روسیه زندگی کرده بود .یکی از افرادی که انجا بود میگفت تا حالا چند زن گرفته وطلاق داده است  همینطور که سرگرم صحبت بودیم دو عکس از من گرفت واقعا حرفه ای بود چون نمیشد عکس را منتقل کنه از روی مانیتور دوربینش دوباره عکس خودم را گرفتم . وقت قرار بود ومن اجبارا با ایشان خداحافظی کردم برای روز وروزگار دیگری که شاید دوباره ببینمش ورفتم نزد اقای یوسفی نیم ساعتی نزد ایشان از ادبیات ونوشته واوضاع واحوال حرف زدیم وسر اخر مارا به خانه اشان برای فردا دعوت کردند ومن نیز تشکر کردم واز ایشان خداحافظی کردم .

از ساختمان اتفاق نویسندگان که بیرون امدم  در پیاده رو خیابان چشمم به جوانی افتاد که داشت روزنامه می فروخت از او پرسید هفته نامه نگاه هم دارد گفت داریم  .(هفته نامه نگاه تاجیکستان همان هفته نامه ای بود که سفرنامه مرا در سفر قبلی سال 2015 طی چندین شماره وچندین ماه انرا به چاپ رسانده بود )  . جوان روزنامه فروش که ادم خوبی برای اینکار می امد از من پرسید هفته نامه بدهم یا نه گفتم بله بدهید اما نه این شماره . برای او توضیح دادم که من ارشیو سال گذشته هفته نامه میخواهم  . به او گفتم یافت میشود  گفت ممکن . من شماره هایی که به انها احتیاج داشتم به او دادم شماره اورا گرفتم واسمش را پرسیدم تا اگر پیدا کرد برایم نگه دارد نامش امرالدین بود . هوا خوب بود واز انجا تا منزل که نیم ساعتی راه بود پیاده رفتم .

عکس های روز 12 فوریه 

 عکس هایی که عکاس از من گرفتند وعکسی که من از عکس خودم در دوربین او گرفتم 

 

 عکاس حرفه ای کانون نویسندگان با بیش از 80 سال عمر 

 صبح روز 12 فوریه نزدیک منزل در منطقه دام پیچت 

 

13فوریه 2016 شنبه

امروز صبح خیلی زود  از خواب بیدار شدم حوالی ساعت 7 صبح بود دیدم هوا کاملا ابریست واحتمال میرود باران یا برف بیاید چند دقیقه ای از پنجره هوای زیبای صبحدم را تماشا کردم دوباره مثل کسی که منتظر است رفتم داخل تختخواب ؛ به خودم گفتم احتمال زیاد باران میاد بدون اینکه خوابم ببرد یکساعتی در همین وضعیت بودم  خوابم نمی برد برگشتم اشپزخانه دوستم که معمولا شب ها می اید پیشم نیز از خواب بیدار شد قرار بود برای کارش به جایی برود مثل اینکه دیرش شده بود صبحانه نخورده بیرون رفت .

بساط صبحانه را اماده کردم پنیر ایرانی؛ نان محلی تاجیک ومربا . چایی هم اماده شد. جای همه شما سبز انرا با اشتهای فراوان در این هوای فوق العاده خوب نوش جان کردم . پرنده ها که هر روز به انها از نان مانده میدادم به این کار من عادت کرده بودند مدام کنار پنجره می امدند ومی رفتند وعملا گوشزد میکردند که صبحانه ما یادت نره . دیدم نصف نان هست انرا خرد وتکه تکه کوچک کردم وگذاشتم پشت پنجره .تا ظرف ها را شستم همه انها هجوم اوردند وخوردند .

امروز ساعت 11ونیم قرار بود به منزل نویسنده سرشناس تاجیکستان استاد یونس یوسفی بروم . ساعت 11 از منزل راه افتادم ادرس را قبلا به من داده بود .دو میدان قره بالا و82 را باید می گذشتم وبعد از ان پیاده میشدم .خط  مشروتکه 25 ( به وسایل نقلیه غیر سواری مانند ون که بصورت خطی کار میکنند در تاجیکستان مشروتکه نام دارد ) را از روبروی سوپر مارکت ستاره در خیابان دام پیچت سوار شدم.  این خط مسیر نرخش 2 سامانی است  پول را اول سوار شدن به راننده دادم وبه او گفتم من بعد از میدان 82 پیاده میشم .امروز نیمه تعطیل است وبیشتذر ادارات دولتی وگاها بعضی از مناطق بازار تعطیل یانیمه تعطیل است .مشروتکه  مسافر زیادی نداشت ومرتب در بعضی نقاط زیاد می ایستاد تا شاید مسافری پیدا شود خیابان خلوت بود اما با این وجود توانست 6 نفری مسافر سوار کند .به میدان 82 که رسیدیم راننده گفت 82 اینجاست من هم گفتم رحمت وپیاده شدم .

قرار بود بعد از میدان بروم انطرف خیابان بایستم تا اقای یوسفی بیاید .ساعت 11 ونیم بود ومن براساس وعده سرساعت امده بودم به ایشان زنگ زدم که اینجا هستم وایشان گفتند منتظر بمانید من می ایم . نیم ساعت بعد ایشان امدند خیلی خوشحال شدند انگار که ما سالیان درازی هست همدیگر را می شناسیم ؛ این احساس در هردوی ما چنان بود واین از روابط خوب ونشان از اشتراکات من وایشان بود که مارا اینقدر به هم نزدیک کرده بود ؛ همدیگر را بغل کردیم وپیاده به سمت منزلشان که ان حوالی بود رفتیم . در خیابان جایی ایستادیم نزدیک یک دکه مواد غذایی . فردی انجا بود که اقای یوسفی ما را به همدیگر معرفی کردند ایشان کمال نصرالله شاعر خلقی تاجیکستان بودند. کمی با هم صحبت کردیم ومنتظر ماندیم ؛ مثل اینکه قرار بود فرد دیگری نیز به جمع ما ملحق شود چند دقیقه بعد مردی جاافتاده ومتین به ما نزدیک شد او عبدالرحمن منان رئیس بخش فرهنگی تاجیکستان وشاعر ومنتقد ادبی ومترجم بودند با ایشان کمی احوالپرسی کردیم وراهی منزل استاد شدیم . بین راه با هم به گفتگو نشستیم .

 وقتی به منزل استاد رسیدیم سفره چیده شده مهمانی مرا غافگیر کرد . بر خلاف ما ایرانیها که سفره را بعد از امدن مهمان می چینیم تاجیک ها قبل ار امدن می چینند . سفره ای پر از غذاهای جور واجور تاجیکی  . از کله پاچه تا ماهی تنوری تا نوعی سمبوسه که داخل شکمبه گوسفند درست شده بود تا سالاد ها وسبزی های محلی .پسته کوهی تاجیک کنار پسته ایرانی  وصد البته عرق خوشگوار تاجیک تا این محفل ادبی دوستانه را  در این هوای سرد زمستانی دوچندان گرم کند

با وجودی که در اطاق مبل بود؛  اما صلاح دیدیم که روی تشک وپشتی های محلی بنشینیم هرچند بقول ما ایرانیها بی ادبی بود اما نزد مردم تاجیک پا دراز کردن وراحت بود ن در اینگونه مهمانی ها از چگونه نشتن  مهمتر است  . فضایی بسیار صمیمی که توصیف ان در این کوتاه نوشته نمی گنجد . من کتابی از خودم اورده بودم که به استاد کمال تقدیم کنم وایشان نیز دو جلد از کتابهای شعرشان که به فارسی نوشته شده بود تقدیم من کردند زحمت کلمات تقدیم وهدیه ؛ افتاد گردن استاد منان که هم مترجم هستند وهم خط فارسی را بدرستی مینویسند

از استاد کمال نصرالله خواهش کردم یکی از اشعار کتابش را برای ما بخوانند که ایشان هم قبول زحمت کردند وبرای این خوانش اشاره چخ چخ کردند وبسلامتی هم نوشیدند(چخ چخ به معنای حرف زدن است اما در اینجا به معنای به سلامتی نوشیدن بکار میرود )نوبت به استاد منان رسید که ایشان هم شعری که حکایت اندوهباری برایشان داشته است به زیبایی برایمان خواند؛  اشعاری که در هر سرزمینی وبرای هر سوته دلی اشناست وشعر این رسالت بزرگ خویش را در بیان استاد منان یافته بود .

استاد یوسفی که مرتب در حال پذیرایی بود گاها در بحث وتبادل نظر شرکت میکرد عزیزانی که در این مهمانی صمیمانه حضور داشتند اکثرا شاعران ونویسندگان بزرگ ما را می شناختند ؛ از شاملو وسیاوش کسرایی تا استاد سیروس طاهباز تا شکوری ونیما تا هوشنگ گلشیری .استاد منان حکایتی از امدن سیاوش کسرایی در سال 1990 به تاجیکستان برایمان تعریف کرد که در منزل ایشان به اتفاق پسر اقای کسرایی امده بودند اقای منان ارادت خاصی به زنده یاد سیاوش کسرایی داشتند انها همه بزرگواران ما را بخوبی وگاه بیشتر از ما ایرانی ها می شناختند از طبری ونیما وشاملو گرفته تا اخوان ونادرپور وسیمین بهبهانی ومحمود دولت ابادی وصادق هدایت وبزرگ علوی . واقعیت این است که انسان های بزرگ هر کجا که پای میگذارند اثری نیک از خود به جای میگذارند که فراموش شدنی نیست

ساعت از سه بعد از ظهر گذشته بود استاد منان و استاد کمال کارهای دیگری داشتند ومجلس به انتهای خود نزدیک شده بود هر چند ما دوست داشتیم که بیشتر با هم باشیم  اما مجال نبود واین دور هم نشستن غنیمتی بود . کمال نصرالله حرف جالبی زدند گفتند خداحافظی نمی کنیم  دیدار دیگری داشته باشیم وهمه اینرا پذیرفتیم .

از سرکار خانم محبت همسر اقای یوسفی  ودختر ارجمندشان که زحمت زیادی برای تهیه وتدارک این پذیرایی کشیده بودند تشکر کردیم وتا دیدار بعد از خانه ایشان بیرون امدیم. مسیر را با تاکسی به اتفاق استاد منان وکمال تا دام پیچت برگشتیم وانها سر راه پیاده شدند ومن  با کوله باری از خاطرات  خوش به خانه .برگشتم

عکس های روز 13 فوریه 

 استاد عبدالرحمن منان ریس بخش فرهنگی تاجیکستان ونویسنده ومنتقد ادبی ومترجم 

 سمت راست استاد یونس یوسفی معاون کانون نویسندگان تاجیکستان و کمال نصرالله شاعر خلقی تاجیکستان 

 

 

 

 شکمبه گوساله بخار پز شده که با نخ دوخته شده و داخل ان حبوبات وسبزیجات است 

 کشمش وتنقلات و میوه وسبزیهای محلی با پاچه گوساله 

 ماهی تنوری به همراه برنج و الوی خیسانده شده که معمولا قبل از غذا وبین غذا میخورند 

 

 نمونه ای از یک سفره مهمانی مردم تاجیکستان 

 میدان 82 شهر دوشنبه تاجیکستان 

 

 استاد یوسفی وکمال نصرالله نزدیک میدان 82  

.

- - , .
.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 332 تاريخ : سه شنبه 22 تير 1395 ساعت: 16:42

حوزه آموزش ابتدایی آموزش وپرورش اوز مقام اول را در میان مناطق استان کسب کرد | ستاره های اوز

| اوز امروز

 

حوزه آموزش ابتدایی آموزش وپرورش اوز مقام اول را در میان مناطق استان کسب کرد

 

براساس ارزیابی انجام شده توسط حوزه آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان فارس، حوزه آموزش ابتدایی آموزش وپرورش منطقۀ اوز رتبه اول را دربین  کلیه مناطق استان کسب کرد. 

به گزارش روابط عمومي آموزش وپرورش اوز به دنبال تلاش های انجام شده در زمینه ارتقای سطح کیفی امورآموزشی و پرورشی در منطقه  اوز که از اهداف مهم و در دست اقدام این اداره بوده، طی ارزیابی که از سوی اداره کل آموزش وپرورش  استان فارس  از کلیه ی ادارات انجام داد حوزه آموزش ابتدایی منطقه اوز در میان کلیه مناطق ۲۷گانۀاستان مقام اول را کسب کرده و در میان جمع ۵۹ منطقه و ناحیه استان فارس(۲۷ منطقه و۳۲ ناحیه ) مقام هشتم را کسب نمود. این در حالی است که درارزیابی دورۀ گذشته  در بین مناطق و ناحیه ها جایگاه ۵۱را به خود اختصاص داده بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش اوز در این زمینه گفت: در زمینه ارتقای سطح کیفی آموزش گام های بسیاری برداشته شده است که نمونۀ آن را مشاهده می کنید و در آینده نیز شاهد خبرهای خوبی خواهیم بود.

 

رضایی افزود: تلاش درجهت ایجاد انگیزه دانش آموزان و ارتقای سطح کیفی آموزش از مهمترین دغدغه های پیش روی ما بوده که با کمک اعضای محترم کمیته مشورتی و خیرین بزرگوارکه جا دارد من از همه ی این عزیزان تقدیر و تشکر کنم، سعی در انجام یک برنامه عملیاتی داشته ایم که دعوت از یک تیم تحقیقاتی از استان جهت شناسایی عوامل ایجاد کننده افت تحصیلی و ارائه ی راهکار از جمله مهمترین اقدامات انجام شده بود . حضور اساتید برتر و مدرسین کشوری کتاب در حوزه ی ابتدایی و توجه ویژه به این حوزه که اساس و پایه ی آموزش خواهد بود حاصلش این ارتقای جایگاه می باشد ولازم می دانم از معاونت آموزش و کارشناس آموزش ابتدایی اداره در کسب ابن جایگاه تشکر و قدردانی نمایم .

 

زمانی کارشناس آموزش ابتدایی در این خصوص گفت: در ارزیابی از استان از طرح ها و برنامه های این حوزه از قبیل طرح و آداب مهارت های زندگی ، برنامۀ تعالی مدیریت و طرح های خلاق خود اداره( بازدید از کلاس های درس ، المپیاد آموزشی ، زیبا نویسی و انشا نویسی ، کتاب خوانی ، جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل ، شرکت در جشنواره فیلم رشد)، الگوهای برتر تدریس ، مدیریت پویا، جابربن حیان ، گلستان خوانی ، زبان آموزی ، آزمون فصلی با کتاب ، مهارت های حرفه ای معلمان ، آزمون عملکردی مورد ارزیابی قرار گرفت که  با شایستگی رتبه اول در بین تمامی مناطق استان را کسب کرده ایم . 

 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 168 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 17:43

 
مطبوعات محلي و مولفه هاي توسعه

كرامت الله بلوچي/ جويم: بدون شک یکی از مؤلفه های توسعه یافتگی در دنیای کنونی و بویژه در جوامع پیشرفته و دارای مدنیت، افزایش تعداد و شمارگان رسانه های جمعی و دارای مخاطب عام می باشد که در قالب کتاب، نشریات، سایتها، رسانه های دیجیتال و… ظهور و بروز نموده اند و می توان از آنها بعنوان وجه تمایز اجتماعات فرهنگی با جوامع بدوی و یا بدور از اخبار و اطلاعات روز در حوزه مسائل و موضوعات اجتماعی نام برد بطوریکه از همین منظر نیز می توان میزان فرهیختگی افراد هر جامعه را ارزیابی نمود! زیرا متخصصین علوم اجتماعی و جامعه شناسی درجه و طراز فرهنگی بودن هر اجتماعی را بطور خاص و مستقیماً به این مهم مرتبط دانسته اند.

غرض از این مقدمه ی کوتاه بيان خوشحالی اینجانب بعنوان یک فرهنگی از تولد دوباره مطبوعات منطقه ای و محلی درلارستان و توابع از جمله بخش فرهنگ پرور اوز می باشد که در روزهای گذشته شاهد انتشار «پیام اوز» و «عصر لارستان» بوده ایم.

هر چند سابقه این کار فرهنگی چه در لار و بخصوص اوز به سالهای دور می رسد که مردانی قلم بدست و آگاه و پیشتر از زمان خود درصدد بودند تباهی های جامعه را دردمندانه بر صفحه بی روح کاغذ منتقل نمایند که هنوز گرمی نفس و کوبندگی قلمشان (که یادآور ظهور و بروز فرهنگ در این منطقه بوده است) را می توان احساس نمود، و یاد و نامشان همچنان در حافظه تاریخی این مردم باقی مانده است زیرا بدون شک علم برطرف کننده جهل است و نور و روشنایی رافع و نافی تاریکی است و این مهم بر نمی آید مگر از تراوش اندیشه و قلم. همانی که خالق هستی بر ارج و ارزش آن سوگند یاد نموده است.

در نظر داشتم با مراجعه ی به تاریخ، چگونگی ظهور و افول مطبوعات منطقه ای را در این شهرستان چه از سالهای دور و چه در دو دهه گذشته برای مخاطبین ارجمند بازگو نمایم اما از آنجا که دوست ارجمند و فرهنگی ام جناب سردار نوروزی نیز بنحوی اجمالی به آن پرداختند، این وظیفه از بنده ساقط گردید اما همین را متذکر گردم که تولد دوباره این  نشریات محلی را باید نقطه عطفی در تاریخ این منطقه و مردمان شریف و صبور آن ارزیابی نموده و به فال نیک گرفت، بخصوص با مدیریت دو نیروی جوان؛ خلاق و خوشفکر منطقه (جناب آقايان احمدی و پورشمسی) که همفکری دیگر دوستان اندیشمند و روشنفکر منطقه خواهد توانست ذائقه و طبع اندیشمندانه اصحاب فرهنگ بطور خاص و عموم مردم را (بطور عام) سیراب و اقناع نماید هر چند بنا به قولی که داده ام در آینده نیز به وسع خود در خدمت این دو مجموعه فرهنگی خواهم بود اما در همین مجال اندک لازم می دانم اجمالاً به عرض رسانم شاید هم اکنون در کشور از لحاظ کمّی کمبودی در زمینه شمارگان نشریات نداشته باشیم (همچنین در این منطقه!) اما آنچه که متأسفانه امروزه از دلایل عدم اقبال مردم به نشریات کشوری و منطقه ای است، فقدان نشریاتی است که بتوانند مشکلات اجتماعی را در قالبی متعارف و مناسب ذائقه خوانندگان به جامعه، ارائه نمایند و با کمال تآسف درحال حاضر عموم مطبوعات یا در مسیر اهداف و مصالح طیف و جناح خاص قرار دارند و یا اینکه کاملاً بی خاصیت و خنثی در امور اجتماعی قلم می زنند كه هر دوی این مطلب از عمده ترین نقاط ضعف رسانه های جمعی می باشد،

مطلوب آنست که دست اندرکاران این مطبوعات با درک شرایط موجود کشور و منطقه حداکثر تلاش و مساعی خود را جهت متفاوت بودن متمایز شدن با سایر نشریات بکار گیرند تا بتوانند در قالبهای گوناگون مطالب و موضوعات را به جامعه تزریق و افکار علاقمندان را در اختیار گیرند در غیر اینصورت بایستی از هم اکنون پذیرفت که ادامه این مسیر حساس کمافی السابق با توفیق چندانی همراه نخواهد شد، زیرا روزمرگی نتیجه ای جز دلسردی حتی در امور فرهنگی بهمراه نخواهد داشت.

 

کا منت هایی که بر این نوشته در افتاب لارستان امده است 

 

  1. اوزی 

    تیر ۱۷, ۱۳۹۵ در ۷:۱۶ ق.ظ

    0 0

    نطرات جناب بلوچی مورد تایید همه اهل نطرست چنانچه روزنامه جدید بیام اوز زبان گویا مردم نباشد ودر روند کاری خود دچار قوم گرایی نشود ودرصمن دچار خودسانسوری ومحافطه کاری نشود اینشاالا که می تواند رسانه ای خدمت گزارشود

    پاسخ دادن

  2. ناشناس 

    تیر ۱۷, ۱۳۹۵ در ۲:۲۹ ب.ظ

    0 0

    کار .درامد.امنیت .ارامش ..معنویت ..عامل .پیشرفت هرکشوری این تزهای روشنفکرانه جرت وپرتهایی است که فقط درمملکت ماطرفداردوبس برادرمن این حرفها بندازپای مرغ هم بازنمی کندتنهاعلم واندیشه های علمی وکاربردی است که باعث پیشرفت جامعه می شودنه تعدادرسانه بدبختی مااین است نخبه گان مملکت مابجای اندیشیدن به اینکه درپی کشف این باشندکه جوامعی مثل هند .افریقای جنوبی .برزیل ووووچگونه ظرف یکی دودهه به چه پیشرفتهایی رسیده اند..یاکشورهای کوچکی مثل سوئیس وهلندووو چگونه مردمشان غرق درثروت کرده اند مافقط وفقط دنبال حرف های ریبا وخوش اب ورنگ زدن هستیم وبس درعوض تادلت میخواهددراین جا نویسنده .خواننده راننده گوبنده فوتبالیست ..بازیگر وهنرپیشه …ووووداریم و تن پروربیکاره که به اندازه اوارهای کشورهمسایه ام پول دراوردن بلدنیستیم ..این حرفهای روشنفکرانه دومن ی غاز نه برفرزندان مااب میشودنه نان برادرخیال نان بکن خربزه اب است ..عریربرادراقتصادواقتصادواقتصاد چاره سار

    پاسخ دادن

    • گراشی از دبی 

      تیر ۱۸, ۱۳۹۵ در ۱۲:۱۵ ق.ظ

      0 0

      با سلام به آقای بلوچی .خوانندگان محترم و کامنت گذار ناشناس. بنظر من کاسب و طرفدار کار مدام و شوق در آمد و پیشرفت دوام سخن ناشناس سخن درست وبجایی است ولی در ظرف و مکان نا مناسب و نا مربوط بیان می دارد . در این شکی نیست که جوهره وجود آدمی کار وکوشش وتلاش است به خلاصه کلام تمدن پیشرفت و مدنیت چیزی جز کار انباشته شده انسانها نیست .خلاصه تر اینکه هر کشوری که پیشرفته تر مرفعتر با امنیت و آسایش بیشتریست شک نکنید که بیشتر کار کرده اند .ایراد ناشناس نباید به نوشته آقای بلوچی باشد .چون ایشان کاملا درست می گویند مطبوعات و رسانه یکی از ارکان و مو لفه های توسعه و بیشرفت است .جمعی از فرهیخته گان عزیز اوزی همت کرده اند که برای شهر و بخش خودشان نشریه ای منتشر کنند که حدالاقل نیاز و حرف خودشان با مسولین و زعمای امور حکومت و دولت و مردم خودشان بیان کنند . جای تشویق و تبریک دارد که آقای بلوچی این کار را انجام داده دستش درد نکند . و اما ناشناشس محترم ایراد شما در اینجا اشتباه می باشد .جای ایراد به نیاز یک نشریه محلی شما بهنر بود نگاه ریز بین و درست بین خودرا به بودجه سالیانه فرهنگی کشور و دریافت کنندگان آن در سه چهار سال گذشته می انداختی که بهتر متوجه شوی این تزهای روشنفکرانه و چرت وپرتهای فرهنگی و معنوی یعنی چه و به آنها ایراد می گرفتی . عزیز دل ناشناس در تایید و در رد ایرادات شما کافی است به همان گراش ما نطری کنید. که اگر هزینه های که در این سالهای صرف آوردن مبلغان دینی . حوزه های علمیه دوجفتی و آوردن انواع مداح و مراجع دینی کرده اند صرف شکستن سنگهای کوه سیاه گراش کرده بودیم این وقت حدالاقل فاصله راهمان تا صحرای باغ شده بود شش کیلو متر و اعتقاد و باور دینیمان هم سر جایش بود . هزنیه نشر یک نشریه محلی اوز باور کن که از هزنیه یک مداح به گراش آورن کمتر است . جای دارد عزیزان اوزی را تشویق کنیم

  3. دانشجو اوزی 

    تیر ۱۸, ۱۳۹۵ در ۸:۱۰ ق.ظ

    0 0

    خدمت. گراشی. محترم. سلام. دیدگاه. فرهنگی. اجتماعی. شما. وسیع. وانسان. دوستانه است گاهی. فکر. میکنم ای کاش افرادی. با این. تفکرات در منطقه. لار. گراش. اوز و….. بودند وبا افکار. روشن. خود باعث. راهنمایی و هدایت. خیران. ونیکوکار کاران. منطقه. میشدند

 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 17:43

به گزارش عصر ایران، پیکر کیارستمی بعد از مراسم، برای تدفین به لواسان منتقل می شود.

کیارستمی پس از انتقال به پاریس برای درمان، هفته گذشته درگذشت و پیکرش جمعه شب به تهران برگشت.

- اصغر فرهادی، رخشان بنی‌اعتماد، حبیب رضایی، فرامرز روشنایی، نیکی کریمی، مسعود کیمیایی، امیر عابدی، رضا بنفشه‌خواه، جمشید مشایخی، مجید درخشانی، علیرضا رضاداد، شهرام مکری، احمد مسجدجامعی، بهمن فرمان آرا، رضا میرکریمی، نرگس آبیار، محمدحسین قاسمی، محمدعلی سجادی، احمد و بهمن کیارستمی، آتیلا پسیانی، یدالله صمدی، تورج اصلانی، علی زمانی عصمتی، کامران ملکی، علیرضا افتخاری و رویا نونهالی در مراسم حضور دارند.

- پرویز پرستویی: ما اینجا گرد هم آمده ایم تا بدرقه کنیم عزیزی را که سالها تلاش کرد و خاطرات فراوانی را به جای گذاشت. کیارستمی فقط یک فیلمساز، شاعر، تصویرگر و عکاس نیست ؛ کیارستمی همه اینها هست اما همه اینها نیست. برای کیارستمی امروز آغازی دیگر است که این آغاز را پایانی نیست. سینمای ایران با سینمای کیارستمی جهانی شد و طعم جدیدی را به جهانیان شناساند و همه استقبال کردند. ما امروز شکرگزار این استقبال هستیم و از او تشکر می کنیم.

- اصغر فرهادی: کیارستمی، این روزها درباره شما گفتند و گفته‌ایم اما بسیار دیر. امروز ایستاده‌ام تا از شما تشکر کنم که سینمای ایران را به جهانیان نشان دادید. از شما سپاسگزارم که راه سنگلاخ سینمای ایران را هموار کردید و تحت تاثیر سیاستگذاران قرار نگرفتید و به کار خود ادامه دادید. سپاسگزارم چون جهان را زیبا می‌دیدید.

- مسعود کیمیایی: عباس کیارستمی اینقدر پایداری دارد که سالها در بین ما خواهد بود.  حالم خوش نیست و بیش از این مزاحم شما نمی‌شوم. 

- پیکر کارگردان «باد ما را خواهد برد» بر دستان مردم و هنرمندان برای خاکسپاری به لواسان منتقل شد.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 150 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 17:43

 

۲ پروژۀ بی سابقه در اوز ازکلام شهردار

 

نوید خادمپور شهردار اوز در ارائۀ گزارش عملکرد ۲ ساله واحد عمران و امور شهرداری، از ۲ پروژۀ بی‌سابقه در شهرداری اوز خبر داد.

شهردار اوز که به‌عنوان سخنران قبل از نماز آخرین جمعۀ ماه رمضان در مسجد مصلی اوز سخن می‌گفت،از نهضت آسفالت خیابان‌ها، میدان‌ها و کوچه‌ها به‌عنوان یکی از پروژه‌ها و خدمات بی‌سابقه شهرداری نام برد. وی از آسفالت خیابان‌های اصلی شهر: ملت و شهید بهشتی در پایان سال گذشته و آسفالت میدان‌بادگیر و بولوار شهید رجایی در سال جاری، جمعا به طول ۲۵ هزار مترمربع و به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان نام برد. آسفالت ۲۴ کوچه به متراژ ۵۵ هزار مترمربع و به مبلغ ۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان از دیگر خدمات شهرداری است. وی افزود: شهرداری بارها آمادگی خود را برای مشارکت ۵۰ درصدی تأمین هزینه آسفالت کوچه‌ها با خیرین و شهروندان ساکن کوچه‌ها اعلام کرده و همچنان به آن پای بند است.

 

از دیگر خدمات بی‌سابقه که شهردار اوز از آن خبر داد، مشارکت شهرداری با سرمایه‌گذار در ملکی واقع در بولوار نبی اکرم است که به تملک شهرداری درآمده بود که در آینده عملیات آن آغاز می‌شود. با توجه به تأکید شورای شهر و شهرداری مبنی بر برگزاری جلسات علنی وشیشه ای، اعلام درصد مشارکت شهرداری با سرمایه‌گذار در این پروژه از بازار شایعات در این مورد می‌کاهد.

 

 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 142 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 1:38

اولین قهرمانی تیم فوتسال شهید جعفریان کهنه در مسابقات جام رمضان بخش اوز | ستاره های اوز

| اوز امروز

 

اولین قهرمانی تیم فوتسال شهید جعفریان کهنه در مسابقات جام رمضان بخش اوز

عارف حاجی پور/ وبلاگ مربوطی کهنه : تیم جوان و با انگیزه شهاولین قهرمانی تیم فوتسال شهید جعفریان کهنه در مسابقات جام رمضان بخش اوزعارف حاجی پور/ وبلاگ مربوطی کهنه : تیم جوان و با انگیزه شهید جعفریان کهنه با حمایت همه جانبه تماشاگران خود برای اولین بار بر پله قهرمانی بیست و ششمین دوره مسابقات فوتسال رمضان اوز یادواره شادروانان منصور و نادر هاشم پور ایستاد تا نخستین جام قهرمانی این دوره ها توسط کاپیتان محبوب این تیم وحید عبدی بالا رود.این دوره از رقابت ها با شرکت ۱۶ تیم از بخش اوز شروع گردید و پس از انجام ۵۴ مسابقه برگزار شده تیم های شاهین اوز و محلچه دیدار رده بندی و تیم های پرطرفدار شهیدجعفریان کهنه و وحدت کوره فینال این دوره را برگزار کردند.تیم شاهین اوز که خود را مستحق حضور در فینال می دید توانست در یک بازی برتر و تماشایی تیم یک دست محلچه را با نتیجه ۱۱ بر ۴ شکست دهد تا رتبه سوم را اَز آن خود کند.تیم وحدت کوره آمده بود تا از عنوان قهرمانی سال قبل خود دفاع کند ولی با صخره ای به نام تیم شهیدجعفریان کهنه مواجه شد و نتوانست حریف این تیم جوان شود. بازی فینال در حضور مسئولین ورزشی و سیاسی بخش اوز و همچنین جمع کثیری از تماشاگران پرتعداد و پرشور که جو خاصی به سالن داده بودند ، برگزار گردید.تیم وحدت کوره که از حضور دروازه بان اصلی خود مهدی رفیعی محروم بود ، ضربه ای سنگین خورد. نیمه اول بازی با نتیجه ۵ بر ۱ به سود غیورمردان تیم شهیدجعفریان کهنه به پایان رسید تا با خیالی نسبتاً راحت به صحیت های مربیان خود گوش فرا دهند. آغاز نیمه دوم با حملات پردامنه و سنگین وحدت کوره همراه بود اما دیری نپایید که گل ششم تیم کهنه روی ضدحمله به ثمر رسید تا حملات تیم وحدت کوره فروکش کند. بازیکنان کوره که چیزی برای از دست دادن نداشتند باز هم به سمت دروازه تیم کهنه هجوم می آوردند اما بازیکنان و دروازه بان یونس محمودی مانع از به ثمر رسیدن گل می شدند و روی حملات برنامه ریزی شده این تیم شهیدجعفریان کهنه بود که گل های هفتم و هشتم و نهم را به ثمر رساند تا آب یخd بر پیکر بی جان کوره فروریزد. دقایق پایانی گل دوم تیم کوره به ثمر رسید تا در نهایت نتیجه ای غیرمنتظره به وقوع بپیوندد و تیم شهیدجعفریان کهنه با نتیجه ۹ بر ۲ به حق پیروز این میدان بزرگ لقب گرفت تا نخستین قهرمانی خود را در بیست و ششمین دوره این رقابت ها جشن بگیرد. گلزنان تیم کهنه عیسی رضایی(۴گل)، وحید عبدی(۲گل)، سیدمحمد حسینی(سیداحمد)(۲گل) و حسین پاسلاری بودند.در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز سیدیوسف حسینی مسئول اداره ورزش و جوانان اوز ، رامین امیری مسئول کمیته اجرایی ، بهادر بخشی زاده مسئول کمیته انضباطی ، میلاد پیشداد رئیس هیئت فوتبال بخش اوز ، طیب منظریان دبیر هیئت فوتبال ، اسد نیامبارک مسئول کمیته داوران ، کامجو مسئول هیئت فوتبال شهرستان لار ، مجید عسکری دبیر هیئت فوتبال لار ، جعفر راستگو ، محسن مهرآوران و محمود محبی از اعضای شورای اسلامی شهر اوز ، ابراهیم فیروزی رئیس شورای اسلامی بخش اوز ، مسعود اشرافی دهیار شهرک توحید کهنه ،دکتر اسماعیل زمانی (متخصص چشم) از پیشکسوتان فوتبال روستای کهنه ، طاعتی و مختاری از پیشکسوتان فوتبال کوره و جمعی از معتمدین و پیشکسوتان ورزش بخش اوز حضور داشتند و به بازیکنان و تیم ها هدایایی به شرح زیر اهدا نمودند.به داوران بازی نهایی محمد لطافت(قاسم) ، امیرحسین مرادی و عبداله خالقی و همچین به عبدالرحیم بلوکی جهت کمک در امیر خنک سازی سالن و تهیه کولر هدایایی اهدا گردید.آقای گل و بهترین بزیکن این دوره : مسعود نظافت از تیم وحدت کورهبهترین داور این دوره : اسداله نیامبارکتیم اخلاق این دوره : شاهین اوزجام مقام سوم و هدیه ۵۰۰,۰۰ تومانی : تیم شاهین اوزجام نائب قهرمانی و هدیه ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومانی : تیم وحدت کورهو بالاخره جام قهرمانی و هدیه ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومانی : تیم شهیدجعفریان کهنه بازیکنان تیم شهیدجعفریان کهنه پس از گرفتن جام قهرمانی خوشحالی خود را با تماشاگران فهیم روستای کهنه تقسیم کردند و مدتی را در سالن به جشن و خوشحالی پرداختند.لازم به ذکر می باشد که جام ها و هدیه نقدی از طرف خانواده هاشم پور به تیم ها اهدا گردیده است.ید جعفریان کهنه با حمایت همه جانبه تماشاگران خود برای اولین بار بر پله قهرمانی بیست و ششمین دوره مسابقات فوتسال رمضان اوز یادواره شادروانان منصور و نادر هاشم پور ایستاد تا نخستین جام قهرمانی این دوره ها توسط کاپیتان محبوب این تیم وحید عبدی بالا رود.

این دوره از رقابت ها با شرکت ۱۶ تیم از بخش اوز شروع گردید و پس از انجام ۵۴ مسابقه برگزار شده تیم های شاهین اوز و محلچه دیدار رده بندی و تیم های پرطرفدار شهیدجعفریان کهنه و وحدت کوره فینال این دوره را برگزار کردند.

تیم شاهین اوز که خود را مستحق حضور در فینال می دید توانست در یک بازی برتر و تماشایی تیم یک دست محلچه را با نتیجه ۱۱ بر ۴ شکست دهد تا رتبه سوم را اَز آن خود کند.

 

تیم وحدت کوره آمده بود تا از عنوان قهرمانی سال قبل خود دفاع کند ولی با صخره ای به نام تیم شهیدجعفریان کهنه مواجه شد و نتوانست حریف این تیم جوان شود. بازی فینال در حضور مسئولین ورزشی و سیاسی بخش اوز و همچنین جمع کثیری از تماشاگران پرتعداد و پرشور که جو خاصی به سالن داده بودند ، برگزار گردید.

تیم وحدت کوره که از حضور دروازه بان اصلی خود مهدی رفیعی محروم بود ، ضربه ای سنگین خورد. نیمه اول بازی با نتیجه ۵ بر ۱ به سود غیورمردان تیم شهیدجعفریان کهنه به پایان رسید تا با خیالی نسبتاً راحت به صحیت های مربیان خود گوش فرا دهند. آغاز نیمه دوم با حملات پردامنه و سنگین وحدت کوره همراه بود اما دیری نپایید که گل ششم تیم کهنه روی ضدحمله به ثمر رسید تا حملات تیم وحدت کوره فروکش کند. بازیکنان کوره که چیزی برای از دست دادن نداشتند باز هم به سمت دروازه تیم کهنه هجوم می آوردند اما بازیکنان و دروازه بان یونس محمودی مانع از به ثمر رسیدن گل می شدند و روی حملات برنامه ریزی شده این تیم شهیدجعفریان کهنه بود که گل های هفتم و هشتم و نهم را به ثمر رساند تا  آب یخd بر پیکر بی جان کوره فروریزد. دقایق پایانی گل دوم تیم کوره به ثمر رسید تا در نهایت نتیجه ای غیرمنتظره به وقوع بپیوندد و تیم شهیدجعفریان کهنه با نتیجه ۹ بر ۲  به حق پیروز این میدان بزرگ لقب گرفت تا نخستین قهرمانی خود را در بیست و ششمین دوره این رقابت ها جشن بگیرد. گلزنان تیم کهنه عیسی رضایی(۴گل)، وحید عبدی(۲گل)، سیدمحمد حسینی(سیداحمد)(۲گل) و حسین پاسلاری بودند.

در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز سیدیوسف حسینی مسئول اداره ورزش و جوانان اوز ، رامین امیری مسئول کمیته اجرایی ، بهادر بخشی زاده مسئول کمیته انضباطی ، میلاد پیشداد رئیس هیئت فوتبال بخش اوز ، طیب منظریان دبیر هیئت فوتبال ، اسد نیامبارک مسئول کمیته داوران ، کامجو مسئول هیئت فوتبال شهرستان لار ، مجید عسکری دبیر هیئت فوتبال لار ، جعفر راستگو ، محسن مهرآوران و محمود محبی از اعضای شورای اسلامی شهر اوز ، ابراهیم فیروزی رئیس شورای اسلامی بخش اوز ، مسعود اشرافی دهیار شهرک توحید کهنه ،دکتر اسماعیل زمانی (متخصص چشم) از پیشکسوتان فوتبال روستای کهنه ، طاعتی و مختاری از پیشکسوتان فوتبال کوره و جمعی از معتمدین و پیشکسوتان ورزش بخش اوز حضور داشتند و به بازیکنان و تیم ها هدایایی به شرح زیر اهدا نمودند.

 

به داوران بازی نهایی محمد لطافت(قاسم) ، امیرحسین مرادی و عبداله خالقی و همچین به عبدالرحیم بلوکی جهت کمک در امیر خنک سازی سالن و تهیه کولر هدایایی اهدا گردید.

آقای گل و بهترین بزیکن این دوره : مسعود نظافت از تیم وحدت کوره

بهترین داور این دوره : اسداله نیامبارک

تیم اخلاق این دوره : شاهین اوز

جام مقام سوم و هدیه ۵۰۰,۰۰ تومانی : تیم شاهین اوز

جام نائب قهرمانی و هدیه ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومانی : تیم وحدت کوره

و بالاخره جام قهرمانی و هدیه ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومانی : تیم شهیدجعفریان کهنه

 بازیکنان تیم شهیدجعفریان کهنه پس از گرفتن جام قهرمانی خوشحالی خود را با تماشاگران فهیم روستای کهنه تقسیم کردند و مدتی را در سالن به جشن و خوشحالی پرداختند.

لازم به ذکر می باشد که جام ها و هدیه نقدی از طرف خانواده هاشم پور به تیم ها اهدا گردیده است.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 372 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 1:38

نشریۀ پیام اوز آمده است تا متفاوت و به‌روز بماند | ستاره های اوز

| اوز امروز

 

نشریۀ پیام اوز آمده است تا متفاوت و به‌روز بماند

سرمقاله نشریه پیام اوز/ابراهیم احمدی : با گسترش تکنولوژی به‌ویژه تکنولوژی ارتباطات و رواج عبارات: دوران «انفجار اطلاعات « و «دهکدۀ جهانی»، «رسانه «از یک ضرورت در زندگی، به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی‌مان تبدیل شد. اگر زمانی اخبار و اطلاعات سینه به سینه یا از طریق صداوسیما و نشریات مکتوب منتقل می‌گردید، امروزه شاهدیم تکنولوژی ارتباطات به ویژه نرم‌افزارهای موبایلی بیشترین نقش را در انتقال اخبار و اطلاعات دارند و اخبار به سرعت کهنه شده و جذابیت خود را از دست می‌دهند. برخی معتقدند که با این پیشرفت، در شرایط کنونی رسانۀ مکتوب ازضروریات جامعه محسوب نمی‌شود، اما دیدگاه دیگری که نگارنده در شُمول آن قرار دارد، معتقد است نه‌تنها انتقال اطلاعات مساوی با انتقال اخبار نیست بلکه عمق، تحلیل، تنوع، ماندگاری و… که نشریات مکتوب می‌توانند به وجود آورند، از عهدۀ شبکه‌های مجازی و نرم‌افزارهای موبایلی ساخته نیست، و نشریات مکتوب همچنان به‌عنوان رسانۀ ضروری جامعه-در صورت حفظ و ارتقای شاخص‌های رسانه-، می‌توانند جایگاه خود را حفظ نمایند.

 

هر رسانه با ارکانی که برای خود تعریف می‌کند، تلاش دارد متناسب با اهداف و برنامۀ از قبل‌ طراحی‌شدۀ خود فعالیت کند. مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز نشریه که در حقیقت هیئت نظارت بر مطبوعات پروانۀ انتشار را به نام وی صادر می‌کند، یکی از ارکان رسانه است. مدیرمسئول از یک‌سو در مقابل مطالب منتشرشده در رسانۀ تحت مدیریت خود، نزد مراجع، مسئول و پاسخ‌گو بوده و از سوی دیگر باید سازوکارهای انتشار نشریه را فراهم سازد. قانون به مدیرمسئول اختیاراتی داده است هم‌چون تعیین خطّ مشی، انتخاب سایر ارکان‌ نشریه مانند: شورای سیاست‌گذاری، شورای دبیران، سردبیر و …. ضمناً بسته‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد نیز به وی تعلق می‌گیرد. 

 

در حقیقت مدیرمسئول باید از اختیارات خود برای ارتقای کیفی و کمّی نشریه و بهادادن به دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی بهره بگیرد. داشتن دیدِ تجاری در مقولات فرهنگی به ویژه نشریات محلی، از مواردی است که حیات نشریات را تهدید کرده و به مرور انگیزۀ کسانی را که سال‌های سال تلاش کرده اما نه‌تنها هیچ سابقه‌ای از فعالیت رسانه‌ای آنان در جایی ثبت نشده، بلکه با بی‌مهری روبه‌رو می‌شوند، کاهش می‌دهد. نشریات، دانایی را منتقل می‌کنند، طبیعی است دست‌اندرکاران آن که ناقلین دانایی هستند، از اوضاع پیرامون خود تحلیل دارند و نمی‌توان آنان را نادان دانست، یا از آنان سوءاستفاده کرد.

نشریۀ پیام اوز با گسترۀ توزیع استانی، آمده است تا با مجموعۀ مدیریتی خودباور ومشارکت‌جو، بومی و آشنا به امور منطقه‌ای، رسانه‌ای فراگیر، متفاوت و به‌روز باشد. گرچه برای رسیدن به این مقولات مجموعه‌ای از امکانات، تجهیزات ارتباطی و منابع مالی نیاز است، اما با استقبالی که از سوی علاقه‌مندان  علی‌رغم اطلاع‌رسانی محدود- صورت گرفت، می‌توان هم‌چنان به مردم فرهنگ‌پرور اوز و منطقه امیدوار بود. می‌توان  بسیاری از مقولات مانند: تحلیل خبر، سلامت، خانواده، روستاها، جامعه، فرهنگ و هنر، پیام شهروندان، محیط زیست، جدول، کاریکاتور، طنز و جز این‌ها را بدون این که تداخل حرفه‌ای به وجود آورَد، پوشش داد.

نشریۀ پیام اوز آمده است تا با صدای رسا اعلام کند، در امور فرهنگی و عرصۀ اطلاع‌رسانی باید بنا برتعامل باشد نه تقابل، از طریق تعامل و رقابت سازنده می‌توان به ارتقای کیفی رسالت خود در عرصۀ اطلاع‌رسانی اندیشید.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 17 تير 1395 ساعت: 5:33

نماز عید سعید فطردراوز | ستاره های اوز

| اوز امروز

 

نماز عید سعید فطردراوز

 

ابراهیم احمدی: با حضور جمع کثیری از مردم اوز و اوزی های ساکن بندرعباس، شیراز و…نماز عید سعید فطرامروز (۱۶ تیر) راس ساعت ۷:۳۰ به امامت شیخ عبدالعزیزقاضی ازده امام جمعه اوز در مسجد مصلی برگزارشد.

پس از اقامه نماز عید، امام جمعه در خطبه های پس از نماز با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمین در مورد تقوا ومصادیق آن ازجمله تمسک به قرآن وسنت، امر به معروف و اجتناب از منکرات، رعایت حقوق مردم شامل مادی و معنوی سخن گفت.

امام جمعه اوز در ادامه سخنان خود در خطبه دوم درمورد روزه ماه شوال گفت: اگرکسی ماه رمضان و ۶ روز ازماه شوال روزه بگیرد مانند ان است که تمام سال را روزه گرفته است زیرا حسنات ۱۰ برابر می شود.

با هم گزارش تصویری مراسم از نگاه دوربین محمدرضارحیمی و احمد سعیدی می بینیم

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 149 تاريخ : پنجشنبه 17 تير 1395 ساعت: 5:33

 

 

نمایندگی ایران خودرو در گراش افتتاح شد

هفت‌برکه (گریشنا): نمایندگی خدمات فروش و پس از فروش و خدمات امدادی ایران خودرو در گراش با حضور فرماندار، مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اقشار مختلف مردم افتتاح شد.

به گزارش مسئول دفتر فرماندار، نمایندگی خدمات ایران خودرو در شهرستان گراش با سرمایه‌گذاری بیش از دو میلیاردی تومان حاج رضا فدایی در زیربنای دو هزار متر مربع با ایجاد اشتغال ۲۵ نفر به طور مستقیم و ۲۵ نفر غیر مستقیم راه‌اندازی و افتتاح شد. این نمایندگی در بلوار خلیج فارس، ابتدای جاده گراش-لار قرار دارد.

مدیریت نمایندگی ۲۲۹۷ جدید ایران خودرو گراش با فرشید شکوه است. شکوه در مورد این نمایندگی می‌گوید: «کلیه خدمات ایران خوردرو در نمایندگی گراش ارائه می‌شود. سعی کرده‌ایم در نمایندگی از کارکنان باسابقه استفاده کنیم. از جمله خدمات اختصاصی ما کارشناسی رنگ ماشین با تاییدیه است که دیگر نمایندگی‌های منطقه این خدمات را عرضه نمی‌کنند.»

فرماندار: قدمی در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی

فرماندار گراش در این مراسم با بیان اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی سنگ بنای توسعه و پیشرفت کشور است، اظهار داشت: «اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سندی است که بر اساس آن نظام اقتصادی ایران به سه بخش تعاونی، دولتی و خصوصی تقسیم کرده است.» اصغر فرودی، هدف از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را کاهش تصدی‌گری‌های دولت و مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: «بر اساس سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی رهبری، دولت به جز در صنایع سنگین مانند پروژه‌های نفت و گاز حق فعالیت‌های اقتصادی را ندارد.» او اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را فرصت‌ جدیدی برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: «در مناطق مختلف کشور، سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت در قالب ارائه تسهیلات مانند واگذاری زمین و تسهیلات، از سرمایه گذاران حمایت می‌کند.»

فرماندار گراش راه‌اندازی شرکت ایران خودرو در شهرستان را در راستای ارائه تسهیلات و خدمات‌رسانی به مردم عنوان کرد و افزود: «مشکلات فراوانی در زمینه خدمات فروش و پس از فروش وسایل ایران خودرو در شهرستان گراش بود که با افتتاح این نمایندگی، بسیاری از مشکلات مشتریان مرتفع می‌شود و زمینه رضایت‌مندی مردم بالا خواهد رفت.»

 

اصغر فرودی با بیان این که زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان گراش مورد توجه قرار دارد و یکی از دغدغه‌های دولت یازدهم اشتغال‌زایی است، تصریح کرد: «جهت‌گیری اقتصادی دولت تدبیر و امید، اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.» او گفت در شهرستان گراش ۱۴ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی و ۶ کارخانه شن و ماسه فعال هستند و در سال گذشته برای فعالیت ۲۰ واحد صنعتی و تولیدی موافقت اصولی صادر شده است که در حال حاضر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مقدمات اولیه احداث ساختمان را فراهم کردند و دولت در پشتیبانی از سرمایه‌گذاران در قالب ارائه تسهیلات دولتی از آنان حمایت می‌کند.

فرماندار گراش با اشاره به طرح‌های سرمایه گذاری در شهرستان افزود: «طرح تولید الیاف کربن، طرح تولید کولر و آب‌گرمکن خورشیدی، طرح تولید انواع تجهیزات ماشین‌آلات سنگین و راه‌سازی و عمرانی، طرح تولید قطعات پلاستیکی خودرو، طرح تولیدی مقره‌های کامپوزیتی، طرح تولید لاستیک خودرو، طرح تولید بلوک‌های ساختمانی پلی استایرین، طرح تولید کفش، احداث سردخانه و احداث سوله نگهداری ذخیره گندم آماده است که دولت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می‌کند و سرمایه‌گذار می‌تواند با مراجعه به فرمانداری اقدامات بعدی را انجام دهد.»

 

نمایندگی پیشین ایران خودرو در گراش، نمایندگی شماره ۲۲۱۸ با مدیریت غلامی-پاکدل بود که مهرماه ۱۳۹۰ تعطیل شد. نمایندگی جدید ارتباطی با نمایندگی قبلی ایران خودرو ندارد.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 195 تاريخ : پنجشنبه 17 تير 1395 ساعت: 5:33

 

چهارشنبه عید است 
بر اساس اخرین خبر از امارات الیوم  فردا سه شنبه عید نیست وفردا اخرین روز ماه رمضان است و چهارشنبه

6.7.2016 عید است .

امارات الیوم / غداً المتمم لرمضان والأربعاء أول أيام عيد الفطر

التاريخ:: 04 يوليو 2016 المصدر: 
عبدالهادي الشناق - أبوظبي
أعلنت اللجنة المكلفة بتحري رؤية هلال شوال في الدولة أن غداً الثلاثاء الموافق لـ 5 يوليو 2016، هو المتمم لشهر رمضان المبارك، ويوم الأربعاء الموافق لـ6 يوليو هو غرة شهر شوال وأول أيام عيد الفطر للسنة 1437 هجرية.

عید سعید فطر مبارک باد

پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر را به روزه داران ومسلمین جهان تبریک می گوییم وبرایتان در ایام تعطیل خوشی وتندرستی ارزومندیم

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 161 تاريخ : سه شنبه 15 تير 1395 ساعت: 0:52

 بر اساس بعضی گفته ها احتمال اینکه فردا در امارات عید فطر اعلام شود دور از انتظار نیست . در ایران روز چهارشنبه عید اعلام شده است . مردم منتظرند تا بعد از نماز مغرب که مساجد ودوایر حکومتی اعلام کنند که ایا فردا سه شنبه عید است یا اینکه عید در روز چهارشنبه است . در هر حال دوروز تعطیلی برای بازار و بخش خصوصی از طرف حکومت اعلام شده است و برای بخش دولتی ونهاد ها وسازمانهای حکومتی مدت شش روز می باشد . 

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 14 تير 1395 ساعت: 22:23

 

مدیر کل راه لارستان خبر داد:

کاهش ۱۶ درصدی تلفات جاده ای سه ماه اول سال در جنوبِ فارس  

با حضور محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و حمدالله هوشندی فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس و معاونان اداره کل و فرماندهان پلیس راه‌های جنوب استان، نشست مشترک این اداره کل با مسئولان قرارگاه پلیس راه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، باقری فرد در آغاز نشست ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)، تأکید کرد: باید از تمام توانمان در جهت ایمن‌سازی محورهای‌مان استفاده کنیم. وی از اقدامات و زحمات نیروهای پلیس راه در جنوب فارس و حوزه استحفاضی این اداره کل تشکر کرد و اظهار داشت: با تلاش، همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه باید در جهت کاهش تلفات جاده‌ای بکوشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه «ایمنی جاده‌ها، کنترل تردد مسافران و خدماتی از این دست نباید مخصوص روزهای خاصی از سال باشد»، از راهداران و کارکنان قرارگاه جنوب فارس خواست تا با هماهنگی و همکاری بیشتر با دیگر دستگاه‌ها، آماده استقبال از مسافرانی باشند که در تعطیلات عید فطر و فصل تابستان قصذ سفر دارند.

باقری فرد راه‌اندازی گشت کنترل نامحسوس در حوزه این اداره کل را در مهار تصادفات و کاهش خسارات و تلفات بسیار مؤثر دانست و با اشاره به آمار فرمانده قرارگاه پلیس راه، تصریح کرد: در سه ماهه اول سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴، حدود ۴۱ درصد کاهش تصادفات و از نظر تعداد فوتی، ۱۶ درصد کاهش داشته‌ایم که جای امیدواری است.

مدیرکل راه و شهرسازی یکی از مشکلات راه‌ها در جنوب فارس را «مشکل تفکیک حوزه‌ها بین شهرها و نیز در پایان محدوده بعضی شهرها» عنوان کرد و افزود: این مشکلات بیشتر بین شهرداری‌ها و پلیس راه است که امیدوارم با تعامل بیشتر و سازنده، این مسأله برطرف و حوزه‌های راهداری به درستی تفکیک شود.

در پایان این نشست مشترک، مهندس باقری فرد با اهدای لوح‌های سپاس از تلاش‌های فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب و دیگر فرماندهان پلیس راه‌های جنوب استان  تقدیر نمود.

لازم به یادآوری است حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان با هفت اداره (لارستان، گراش، اوز، خنج، جویم، مُهر و لامرد) و وسعت ۲۶۹۶۳ هزار مترمربع از حوزه استحفاضی ۱۶ استان کشور پهناورتر است، به همین منظور ۱۷ اکیپ راهداری با ۱۵۰ راهدار و ۱۳۵ دستگاه ماشین آلات آماده خدمت‌رسانی هستند.

ستاره های اوز...
ما را در سایت ستاره های اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی ewazstar بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 14 تير 1395 ساعت: 15:41